cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

4 år går fort, men ändå fruktansvärt långsamt

Publicerad 2023-06-04 16:10:00 i Allmänt,

Alldeles nyss, runt 15.30, så var det exakt 4 år sedan som du lämnade mig för att komma till ett bättre ställe. Ett ställe utan oro och smärta, anfall, kramper & förvirring. Ett bättre ställe..... Jag blev kvar med en enorm saknad. Du var min livskamrat, han jag skulle bli gammal med. Planerna och drömmarna vi hade, försvann med dig, och kvar blev jag och hela livet blev som gungfly....helt i avsaknad av planer och drömmar.....
Du fångade mig alltid när jag föll, nu finns det ingen som tar emot. När jag faller, faller jag hårt - för du är inte där.
 
För någon månad sedan, när jag vaknade på morgonen, innan jag slog upp ögonen, så hörde jag dig andas bredvid mig, och för en sekund, så var det som om du aldrig försvunnit, sedan öppnade jag ögonen, och du var såklart inte där.
 
Ikväll ska jag och barnen, för fjärde året i rad - just den 4/6 -  äta en god middag på din & min favoritrestaurang, Hosteria Tre Santi. Jag önskar inget hellre än att du kunde sitta där med oss, älskade, älskade Uffe.
Som jag saknar dina kramar, din finurliga blick, dina goda råd, ditt lugn när jag stressar upp mig, ditt "det ordnar sig"....ditt "jag älskar dig mer än mest"....den enorma trygghet jag alltid kände, att du alltid fanns där, även de gånger du var långt hemifrån.
Livet kommer aldrig bli sig likt igen, det enda som är sig likt är saknaden.
 
 
 
 
 
På fredag tar Elin stundenten. När Pontus gjorde det, rann tårarna för att pappa inte fick vara med, han var SÅ stolt över Pontus. Han var till och med med Pontus i skolan en dag. Tårarna rann för Pontus skull, han hade verkligen uppskattat att ha sin morfar där. På fredag så vet jag att var du än befinner dig, så kommer du att vara så stolt så att du nästan spricker. Vår fina dotter, som haft det så tufft efter att du försvann, kommer att ta studenten. Hon har kämpat ordentligt, älskade unge💜
 
I ditt rätta element, som du älskade skärgården & båtar
 
Definitivt en av mina absoluta favoritbilder💗
 
 
 
Min fina 💗💗💗
 
 
 
 
Så underbart himla tokig du kunde vara, till både glädje och förtret för mig & barnen
 
Hoppas du får lyssna mycket på Tina nu
 
Världens bästa "bartender" på Elins kalas
 
Som du chockade, inte bara mig, utan även barnen, ffa Elin (Pontus var nog redan lite mer van vid dina tokigheter) när du hoppade ner i MITT bad!
 
 
Krama om din mamma, världens bästa svärmor, så ses vi framöver. Det kommer förhoppningsvis att dröja, men jag hoppas du väntar på mig💗
 
 
💜 KRAMA LIVET 💜
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Egalia

Publicerad 2023-06-08 00:58:18

<3

Svar: Kram
Helena Brynte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela