cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Välkommen till dejtingvärlden

Publicerad 2023-07-06 17:17:14 i Allmänt,

 
 
Alltså - detta är inget kräkinlägg, så som de brukar se ut.....det här är lite annorlunda, lite komiskt - eller rätt ord är kanske tragikomiskt.
 
Men först måste jag bara spalta upp lite saker som jag faktiskt är tacksam för:
 
- Mina underbara barn!!!!
- Att jag har ett älskat hus att bo i. I det känner jag mig trygg, och jag känner
   mig som närmast Uffe, när jag är hemma.
- Att jag har lyckats hjälpa mina barn att ta körkort, att de tagit sig igenom
   sina gymnasieutbildningar, att de har blivit fina, vuxna människor av dom💗
- Att jag har ett jobb att gå till
- Att jag har så fina människor runt omkring mig
 
Sedan måste jag ju skryta lite.....
Ortopederna sa att det skulle ta ca 1 år innan jag var återställd efter mitt arm/axelbrott. Jag har rehabat som tusan, och redan i april, bara SJU MÅNADER efter brotten, så var jag i princip återställd!!!
Stort tack till Oskar, fysioterapeut på Medfit Farsta, samt Jonnie, min PT, som varit en stor del i att det faktiskt inte tog ett helt år.
Det enda som fortfarande är ett problem, är att ta på, men ffa av, en tight sport-bh.....men skam den som ger sig😅.
 
Nåväl, för er som inte är i dejtingvärlden....ni kan nog inte fatta vilka rikspuckon man stöter på där.
Tänkte då och då, bjuda er på lite av de konversationer jag har haft (ibland är det då en ren envägskommunikation, då meddelandena är för korkade för att ens bemöta....🙄)
 
Håll tillgodo 
 
 
 
Detta meddelande iddes jag såklart inte ens svara på.....
 
Män på dejtingsajter verkar inte vilja träffas. De bokar in en träff, man bestämmer tid & plats.....men med kort varsel avbokas det. Tyvärr är det mer en regel än ett undantag. Jag skriver alltid, redan från början, att bokar man in en träff, så förutsätter jag att man gjort plats för den i sin kalender.....Här blev det ingen dejt....man blir allt lite less.
 
Den här mannen tyckte nog att han var chevaleresk, när han upplyste mig om detta. Det märkliga var att han kom på det dagen innan vi skulle ses.....
 
 
Försökte lista ut vad han menade, men gick på pumpen.....
 
Hmmm.....behöver jag säga att denna konversation aldrig blev en konversation....iaf inte med mig.....
 
 
 
KRAMA LIVET 💜
 

Kommentarer

Postat av: Heléna

Publicerad 2023-07-07 16:27:47

Heja dig som har fixat din rehab så fantastiskt! Att få på en BH kan vara nog så krångligt utan att man har rehabiliteringsbehov - vet inte hur jag får till det ibland... 😁
Jag känner igen mig i det där med den konstiga dejtingvärlden! När jag skilde mig för en herrans massa år sedan så nätdejtade jag en rätt lång period. Träffade en hel del män, men insåg rätt snabbt att de antingen bara var ute efter sex eller att de helt enkelt var intelligensbefriade så de inte gick att prata med för de hade ingen som helst allmänbildning. Jag råkade också ut för yngre killar som försökte få mig att skicka nakenbilder på mig själv, men tji fick de 😂 En kille var väldigt trevlig först när vi chattade på MSN (du hör hur länge sedan det var...) men helt plötsligt skickade han en helkroppsbild på sig själv - solariebränd och spritt språngande naken med följande texten att nu var det min tur att skicka en bild... han blockerade jag... Men för att inte låta för negativ, så mitt bland allt från nakna unga män till äldre (som det visade sig) gifta män som ville sol och våra mig, så dök faktiskt min nuvarande särbo upp och efter att vi träffades första gången så har det samtalet vi påbörjade då inte slutat än. Det är över 12 år sedan nu, så ge inte upp! Hoppas du får en riktigt fin helg! Kramar 💖

Svar: Tack snälla, ditt meddelande inger ju visst hopp om att det finns vettiga män, även på dejtingsajter.Och jodå.....nakenbilder har man ju helt oombett fått....gärna med texten "nyss duschat".....tänker att om man prompt måste informera om att man sköter sin hygien, så kan man ju göra det utan bildstöd.....

Hoppas din helg varit fin också

Kram
Helena Brynte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela