cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Tinder-reflektioner....besök....& ringen

Publicerad 2020-07-10 23:40:00 i Allmänt,

Semester….fredag kväll…..knäpptyst…..om jag stänger av tv:n alltså…m.a.o. är tv:n på. Pontus jobbar, Elin är i Sundborn. Har svårt för tystnaden….den är så fruktansvärt påträngande.

Har egentligen haft ett par fina dagar, i Göteborg. Nästan i samma sekund som jag bokade den resan så ångrade jag mig. Till skillnad från förra sommaren, så vill jag bara vara hemma. Förra sommaren ville jag bara åka hemifrån – att vara hemma var en allt för stor påminnelse. Nu vill jag inget hellre än att krypa upp i ett hörn i tv-soffan, och bara sitta där.
Upplever att jag börjar tvivla mer och mer på mig själv, och min förmåga att klara av saker och ting – en inte speciellt trevlig känsla.

Men jag känner mig själv ganska bra….det alternativet skulle mycket väl kunna bli en verklighet – om jag tillät mig. Alltså bokade jag resan, och åkte iväg. Träffade fina Linda & Ji, men kände mig allt lite ensam däremellan….lite villrådig på något sätt. Strosade omkring på stan, i solen bland människor (som till antalet kändes färre än vad jag upplevt vid tidigare sommarbesök). Fastän jag inte vill, så noterade jag alla dessa lyckliga par….hålla handen….blickar….leenden mot varandra…

Känner mig som en jäkla åsna mellan hötapparna, vill ju ha folk i mitt liv, men är samtidigt obekväm med att binda upp mig på saker, åtaganden….blir på något sätt lite motsägelsefullt…🤔
Svajpar vidare i Tinderdjungeln i hopp om vad?
Ingen aning….har ju bekanta som träffats där, men vill jag ens träffa någon….?
Nä….tror bara jag tycker om människor (ja, de flesta iaf….men verkligen inte alla just på Tinder – där finns många märkliga som man helst inte vill bekanta sig med). Nya bekantskaper är nog aldrig fel – vad är det värsta som kan hända liksom….?Men någon att dela en flaska vin med, och ha en diskussion med om något mellan himmel och jord – utan att det för den sakens skull blir mer än så….

Men man kan inte låta bli att förundras över vissa saker (läs bilder) på just Tinder (är kanske likadant på fler dejting-sajter….)….så – här kommer lite ”Tinder-reflektioner”:

”Fiske-bilder” – japp – otroligt många har foton på sig själva med en gädda mellan händerna. Just gäddor finns det antingen gott om, eller så är det ”the shit”. Abborrar verkar inte riktigt ha funnit sin plats i kategorin ”fiske-bider” (själv drar jag mest upp spigg de få gånger jag fiskar – men det skulle nog inte göra sig som ”fiske-bild” då de är typ 5-6 cm långa)

”Klätter-bilder” – Många på den här sajten verkar syssla med just klättring, där tappar som ju mig direkt, om man nu behöver ha gemensamma intressen – jag är höjdrädd!

”Gym-bilder” – allt ifrån bilder på spända biceps, till närbilder på svettiga linnen, bara överkroppar med spända muskler, till favoriten ”kolla hur jag spänner mina bröstmuskler samtidigt som jag försöker dra in kalaskulan”

”Jagvandrarpåfjället-bilder”…..mååånga sådana finns det, inget fel i det, Sverige har vacker natur – men det intresset delar jag inte heller – får skavsår av att bara titta på skor, och dessutom är mitt blod rena delikatessen för typ hela Sveriges bestånd av mygg, knott & bromsar.

”Såhärsågjagutnärjagvarung-bilder” – här måste jag säga att jag blir rejält fundersam avseende vilket syfte man vill uppnå. Väldigt många har alltså lagt upp bilder från sin tid på gymnasiet, eller andra ”ungdoms-bilder”, alltså foton som är 20-30 år gamla. Why?
Inte nog med det, i denna bildkavalkad av äldre foton, ligger även mer dagsfärska exemplar, allt som oftast inte till männens fördel…..mycket var liksom bättre förr.

Klart jag överdriver en del, raljerar en del…..men man blir allt lite full i skratt åt vissa, återkommande saker……

Medan jag ändå är i ”gnäll-mode” så….återkommande problem….HANTVERKARE (NEJ, alla är inte dåliga….men jag har haft alldeles för stor % av den sämre sorten).
I vintras pajade ju golvvärmesystemet här hemma. Fick ut en firma som liksom plockade bort vissa saker (ventiler???), i systemet så att det släppte på full värme hela tiden. Tydligen behövs ett nytt styrdon, om jag fattat det hela rätt. Har, flera gånger, bett om offert på detta då jag såklart vill veta kostnaden INNAN de beställer saker. SMS-konversationen med företaget har pågått sedan mitten på FEBRUARI!
De har alltså delvis, plockat bort saker i styrsystemet, men är sedan helt ovilliga till att ens ge mig en offert på att få ordning på allt igen. Det enda de lyckats åstadkomma är att skicka mig en faktura (för 2v sedan) på 2500:- för det första, och enda, besök de gjort.
Vilket SKITFÖRETAG – på riktigt!!!!😡

Och nu har de jäkla rådjuren käkat upp varenda ärtskida som var en av de få, ätbara saker, jag med mina icke-gröna fingrar lyckats få fram. Och jordgubbarna har något djur också kapat av – det går bra nu – men ogräset frodas iaf!

På plus-sidan den senaste tiden, var ett besök av Sören, Carro & My –det var efterlängtat och SÅ trevligt!
Micke, Helene & lite andra vänner har också varit här, och jag har hunnit med en middag hos bästa grannarna Helena & Matte.

På minussidan är att Elin har slutat på ridskolan, vilket jag tycker är otroligt tråkigt, men hon kände att hon saknade sin gamla ridlärare för mycket, och det blev aldrig plats i den lärarens grupper. Men jag hoppas att intresset kommer tillbaka, för det är verkligen det bästa av intressen.

Avslutar (som tidigare) med lite bilder (dock inga på fiskar, berg, fjäll eller från ungdomsåren - inte denna gång iaf....😂)

KATEGORI LYCKA/GLÄDJE:
 
Gjorde ju en magnetröntgen på min ländrygg, och allt som syntes på tidigare röntgenbilder (artros, skolios & ett litet diskbråck) finns kvar, men jag lyckades tjata mig till att läkaren på VC skulle skicka en remiss till en ortoped. VC läkaren sa lite tjurigt att jag med all säkerhet inte skulle bli kallad då mina förändringar inte är så allvarliga (men jag får ju skitont efter bara ett par kilometers promenad ibland, tränar regelbundet på gym 2-4 ggr/v, och har testat allt från massage till naprapat, sjukgymnastik & fysioterapeut!!!). Kändes som en seger när denna kallelse kom!!!
 
 Smultron på strån.....som hos mormor när jag var liten....sommar & minnen
 
Skinka & melon - den perfekta sommarlunchen
 
Semesterstädat skrivbordet på jobbet, samt satt upp ett tallriksunderlägg som jag hittade i en butik, på väggen - alltid retar det någon 😂
 
HELT tomt i inkorgen (få se hur det ser ut när jag kommer tillbaka - har gjort lite jobb hemifrån och det var 60 mail i inkorgen under första semesterveckan😳), och helt tomt på ärenden i lönesystemet, när jag påbörjade min semester
 
Varit en dagstur till Alfta, där sonen fyndade Saabdelar....hoppas nu att hans 50-årsprojekt med sin gamla Saab96 fr -71, tar fart 😂
 
Gick en sväng bakom huset och fick ihop till varsin macka till sonen och mig 👌
 
Grannkatten ligger i fåtöljen i uterummet, sträcker sig och kudden ramlar ner över honom....han rör inte en fena, fortsätter bara sova.....Garfield typ😂
 
En försommarbild - äppelblom.....vackert💗
 
Uffes & mina vigselringar......som tillsammans med en ring & berlock efter farmor samt ett guldhjärta jag fick när jag föddes......
 
blev.....
 
....en alldeles fantastisk ring, precis så som jag ville ha den. Utgångsläget var att jag ville ha med 2 hjärtan, samt texten "Krama Livet". Hade kontakt med 5 guldsmeder, som en efter en föll bort av olika anledningar, men fann helt rätt, BD Juvelatelje 👌
Där gick större delen av min Frankrikeresa, som ju ändå inte blev av, men
 nu är Uffe med mig hela tiden💗💗💗
 
Vissa dagar är jobbigare än andra, men de bra dagarna blir fler och fler. Men jag saknar honom så ofantligt mycket, och har så svårt att acceptera att livet ska se ut som det gör. Kanske blir det bra, kanske fortsätter jag att vara ensam, kanske inte. Stänger såklart inga dörrar (då hade Uffe blivit skogstokig😂)....och vill tro att allt kommer att bli bra, det kommer aldrig bli som förr....men det kommer nog bli ännu bättre än vad det är just nu.


KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 



 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-07-11 11:24:18

Du är en toppentjej som kan hur mycket som helst och på fingret har du den coolaste av ringar❗️
Kram ❤️
A

Svar: Kram & tack
Mrs Ordinary

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-07-13 06:28:00

Jätte fin ring!

Svar: Tack så mycket, jag älskar den
Mrs Ordinary

Postat av: Åsa

Publicerad 2020-07-13 21:30:18

Åh du är underbart.skrattade glatt och igenkännande vad gäller dina tinder upplevelser!!!

Svar: Haha - ja - jag har förstått att fler kvinnor upplever samma saker avseende männens profiler.Kanske ser männen någon "röd tråd" gällande oss kvinnors profiler....jag läser ju inte kvinnoprofiler, men jag tror inte vi har så många fisk-bilder iaf :)
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela