cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Blir inte trött - vill bara sova

Publicerad 2020-07-16 00:59:35 i Allmänt,

Alldeles ensam hemma ikväll. Klockan är snart ett på natten, men jag blir inte trött😞
 
Det enda jag vill just nu är att gå och lägga mig, får nästan lite panik i kroppen. Vill inte ta sömntablett, försöker sluta med dom nu på semestern.
Sovit uselt ett par nätter i rad och vaknat alldeles för tidigt, BORDE vara jättetrött....
 
Saknar.....saknad.....vill vara ensam....vill inte vara ensam....ensamhet låter så mycket mer ledsamt än tvåsamhet....ångesten kryper under huden vill bli omfamnad....känna trygghet.....någon som bryr sig om MIG, som frågar hur min dag har varit....någon som ORKAR med att lyssna när jag berättar om de dagarna som inte varit så bra....vill sova.....sova bort nätterna....sova bort dagarna....meningslöshet....

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2020-07-17 12:53:05

Mmm. Semester kan vara jobbigt. Känner igen mig. Hade några ordentliga svackor. Kämpa. Alla säjer att det blir bättre

Svar: Ja....semestern BLEV faktiskt bättre än vad jag trodde :)
Mrs Ordinary

Postat av: Åsa

Publicerad 2020-07-19 08:41:06

Tycker du ska lyssna på clara zimmergren sommarpratare i p1. Hon beskriver ensamhet så bra. Det blir bättre..

Svar: Sakta men säkert plöjer jag mig igenom sommarpratorna, en efter en, när jag är på gymmet.Vet inte i vilken ordning alla kommer, men missar ingen :)
Kram
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela