cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Vilken fin sommar det blev, trots allt

Publicerad 2020-08-25 23:23:22 i Allmänt,

Har nu jobbat sedan 3/8, och tittar lite i backspegeln. Kan konstatera att jag innan semestern, hade allvarliga funderingar på att inte vara ledig alls. Såg ingen vits med det....varför liksom? Pontus skulle jobba större delen av min tänkta semester, Elin skulle till Sundborn och sedan är hon ju mest ute med vänner (vilket är TOPPEN!). Så - varför skulle jag vara ledig....bara för att sitta ensam hemma - hur kul är det.....?

Otroligt tacksam för att mina funderingar kom på skam. Det blev ju en jättefin sommar. Blev så otroligt glad när Uffes vän, Eva, frågade om jag och barnen ville komma över till Gotland även i år och bo hos henne. Fick ta ett par extra semesterdagar, första helgen i augusti. Vi var borta tor-sön och hade det alldeles underbart. Elin hade aldrig varit på Gotland så vi rivstartade med att åka direkt från färjan till grottan i Lummelunda😂.
(Hon är för övrigt helt såld på ön - men vem är inte det?)
Resterande tid bestod av besök på diverse gårdsbutiker, goda middagar, härligt umgänge med fina Eva, och även en kväll med likaledes fina Kirsten. Vi åt gott hos Manne på Frimis i Visby, hälsade på härliga vänner i Burgsvik. Fattar inte att vi hann med så mycket, och det helt utan stress.
 
En liten Gotlandskavalkad:
 
 
I väntan på middag vid Kalkladan, Bungenäs. Aldrig har jag sett så vackra solnedgångar som här.... och aldrig har jag varit på ett mer rofyllt ställe.... det är verkligen medicin för själen💗
 
Den här utsikten till frukost, går inte av för hackor.
Vackra Bungenäs
 

Ingen sol på framsidan av huset?
Nähä - då flyttas bordet till baksidan inför Evas goda middag 👌

Elin gjorde vad hon kunde för att få kontakt med fåren som går lösa på Bungenäs, dock utan framgång....
 
Lammgille på Frimis....det är förargligt att man blir mätt så fort....
 
Tro det eller ej - men till och med jag tog mig ett dopp
 
MAGISKT
 
Godaste glassen!!!
 
Sedan har vi hunnit med att utnyttja ett presentkort som var på väg att gå ut....på Steam hotell i Västerås - coolaste hotellet jag bott på. Elin och jag har ju haft förmånen att bo där vid ett tidigare tillfälle, men jag tror Pontus gillade det skarpt också. Han till och med badade i utomhuspoolen på 7:e våningen - mutad med en öl 😂 (sedan fick han ju ha på sig sina snygga Biltemakörv badbrallor😂😂)
Ingen dålig utsikt från 18:e våningen på Steam
 
Frukosten intogs här - inte helt oangenämt
 
Elin och jag var varit på Vindö och hälsat på underbara Pier & Johan och söta Zoe - och jag BADADE - trodde jag ju aldrig, och dessutom TVÅ gånger.....(och det var bara 21 grader!)
Nästan 7 timmar tillbringades i deras trevliga sällskap och Elin fick mysa med Zoe.
 
 
2 stora tallar och 5 mindre björkar har fått sätta livet till i trädgården. Förhoppningsvis kan jag spara ihop till ett växthus till nästa år - nu finns det iaf plats för det. Björkved blev det också, jäklar vad jag har kärrat vedklabbar. Det var ingen lek att kratta upp allt ris heller.....
Och sonen, som alltid klagar på att jag gör saker fort, fick vatten på sin kvarn när jag halkade ur foppatoffeln (JA - för att jag råkade gå lite FÖR fort...) och körde in pektån i en sten eller rot - vet inte vad det var (gjorde alldeles för ont för att jag skulle kunna fokusera på exakt VAD), och bröt tån...
Japp....tror jag tömde hela mitt ordförråd av svordomar där och då!
 
Sömnen då....den eviga följetongen.....ja, idag är heeelt fel dag att ta upp den egentligen.....
Har inte tagit några sömntabletter på ca 3 veckor, och det har fortfarande inte blivit en enda hel natts sömn😖
Lade mig 23 igår, somnade någon gång efter midnatt....bara för att vakna vid 03, av en mardröm.
Drömmer inte speciellt mkt, och det var länge sedan jag drömde mardrömmar.
Jag drömde att Uffe dog i en olycka, medan jag stod och såg på....blev inte mycket sömn efter det kan jag säga, typ ingen alls....mest ligga och vrida och vända på mig tills klockan ringde vid 5.45.
Det går långt mellan gångerna av gråtattacker numera, och det känns jätteskönt. Men dom kommer när man minst anar det. Och jag saknar honom så otroligt mycket. Vissa tillfällen, när jag verkligen skulle behöva prata och bolla problem, eller som nu - när Elin börjar gymnasiet. Jag vet att han skulle vara - nej, förresten, han ÄR  - så otroligt stolt över henne, precis som jag är💗
 
Det finns en del saker i mitt liv, som kanske inte är på topp just nu. Saker som jag känner mig lite hjälplös inför, saker jag inte kan styra över hur mycket jag än vill & försöker.
Dessutom - konkursen av Uffes firma, som initialt skulle vara klar i juni, verkar nu inte bli klar förrän under senhösten. Skatteverket vill ha in en deklaration på firman, för 2019, tillsammans med en massa papper jag inte har, Konkursförvaltaren är måttligt intresserad av att hjälpa till med det....och jag känner mig helt jäkla uppgiven rörande allt det - jag vill ju bara få ett avslut på allt....känns som om det aldrig kommer att ta slut 😔
SKV ringde mig idag (igen) och jag hoppas de kan hjälpa mig att lösa lite problem.
 
Har varit hos ortopeden med min rygg, och det finns väl inte så mkt att göra egentligen. Tydligen ser min ryggrad iaf mycket yngre ut på röntgenbilderna, än min egentliga ålder - alltid något. Men det är tyvärr en dålig sak - tydligen så kommer jag att få mindre ont ju äldre jag blir, för iom att ryggraden blir äldre, så blir den också stelare - och det är visst bra i mitt fall. Sista utvägen är en steloperation 😳.
 
...och....som en liten avslutning....så kanske jag får backa lite på allt ironiserande över Tinder...🙄😂
 
 
KRAMA LIVET 💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela