cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kÀrlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det vÀrsta - en obotlig och aggressiv hjÀrntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte sÄ positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vÀndning. TillÀgg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 pÄ eftermiddagen, sÄ somnade mitt livs kÀrlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen nÀrvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, sÄ orkade hans kropp inte mer.

Vi har KRAMAT LIVET

Publicerad 2019-09-30 00:29:00 i AllmÀnt,

Vilken himla fin helg vi fick, Elin och jag💗.
 
Vi började pĂ„ lördag förmiddag med att jag gav Elin en lektion, nĂ€r hon red fina Anton (tack Annica, för lĂ„net💗). Och jag tjuvred lite jag med 😉
 
 
Bevisligen lĂ€ttare att tjata hĂ„l i huvudet pĂ„ dottern om vikten av att rĂ€ta upp överlivet, Ă€n att sjĂ€lv lyckas göra detsamma😂. Skyller pĂ„ att det var MYCKET lĂ€ngre sedan JAG red, Ă€n hon....(men det Ă€r nyttigt att se sig sjĂ€lv - nĂ€sta gĂ„ng ska jag skĂ€rpa till mig!)
 
Sedan tog vi bilen in till Quality Hotel Globe. Uffe hade 2 frinÀtter, som bokades in innan han dog - för att Elin och jag skulle kunna ha lite "tjej-helger", och det hÀr var den sista.
För Uffe sÄ var hotellnÀtter en del av hans jobb, en del som han inte var jÀtteförtjust i.....Han ringde mig ofta, och var rejÀlt uttrÄkad, nÀr han satt ensam pÄ ett hotellrum nÄgonstan i Sverige - eller i vÀrlden, för all del.
För mig Àr hotell bara kopplat till positiva tankar, det Àr avkoppling, verkligen avkoppling, för min del. HÀnder sÄ sÀllan att jag bor pÄ hotell, det Àr knappast nÄgot man "bara gör" liksom - lite vÀl dyrt för det....
Åkte sĂ„klart med Uffe en del genom Ă„ren, och jag njöt varendaste gĂ„ng av det faktum att nĂ„gona annan stĂ€dade rummet, och att man kunde ligga och slappa, Ă€ta en god frukost, ta ett bad.....bara ta det lugnt och njuta.
 
 
11:e vĂ„ningen.....varken Elin eller jag gillar höjderđŸ˜±
 
 
 Och varken Elin eller jag har 4-kantiga rumpor😂😂😂
 
Vi hann med ett antal timmar pÄ stan....i klÀdaffÀrer (alltsÄ, jag som tidigare har gillat att titta pÄ klÀder, kÀnner inte lÀngre ngt större intresse för det lÀngre). Det var GALET mkt folk, dels löning, dels regn....
NÀr vi hade tröttnat slÀckte vi törsten pÄ Haymarket innan vi Ät en god middag pÄ Pinchos (Elins önskemÄl).
NĂ€r vi satt pĂ„ restaurangen slog den STORA tröttheten till, kan inte minnas nĂ€r jag kĂ€nde mig sĂ„ otroligt trött, senast....Ă€ven huvudvĂ€rken gjorde entrĂ©đŸ˜–.
 
Hade inte allt detta stÄtt pÄ bordet, hade jag lagt ner huvudet och tvÀrsomnat!
 
VĂ€l tillbaka pĂ„ hotellet, kröp vi ner i sĂ€ngen och slog pĂ„ tv:n. Tror att jag kollade i typ 15 minuter, sedan tvĂ€rsomnade jag, tror klockan var runt 21.30. Det vĂ„r mĂ„nga, mĂ„nga Ă„r sedan jag somnade (i sĂ€ngen) sĂ„ tidigt. En mĂ€rklig sömn, vaknade till flera ggr under natten, men somnade om varje gĂ„ng. FramĂ„t 7.30 sĂ„ vaknade jag till ordentligt. Vet inte hur mĂ„nga timmar, totalt, jag lyckades sova - men det mĂ„ste vart Ă„tskilliga fler Ă€n pĂ„ mycket lĂ€nge. Trots detta har jag varit SÅ trött, hela dagen idag😔.
 
Efter frukosten idag, sÄ Äkte vi hemmÄt, med ett stopp för lite mer shopping & en fika, i Farsta C. Passade Àven pÄ att storhandla vid Port 73 - altid skönt nÀr det Àr gjort. Plockade Àven ut min nya medicin, som ska ersÀtta Waranet. Om man lÀser om biverkningarna sÄ vill man inte ta en endaste tablett.....
 
 Ja - den var ju inte gratis.....3 mÄnaders förbrukning....
 
VÀl hemma sÄ kröp jag ner i jacuzzin, trött & frusen. Satt och tittade in i uterummet, pÄ alla ljus jag hade tÀnt dÀrinne, det blir sÄ varmt & mysigt.
 
MYYYYS
 
Elin kom ut....jag torkade tÄrarna innan hon klev ut pÄ altanen, och jag frÄgade varför hon kom ut. "Tror du inte jag sÄg att du grÀt", var hennes svar....hon hade sett det innifrÄn köket.... Hon kom fram och kramade om mig och pussade mig i pannan. Det kÀnns sÄ ofantligt FEL, att mina BARN ska trösta mig - pÄ riktigt - det kÀnns sÄ vÀldigt bakvÀnt!
Som jag Àlskar dom!
 
Grannkatten skrĂ€mde livet ur E nĂ€r den hoppade upp strax bakom ryggen pĂ„ mig😀.
 
 Lite tilltugg innan middagen, i vĂ„rat hĂ€rliga uterum💗
 
NÀr grannkatten började komma förbi hemma hos oss, sÄ sa jag till E, frÄn början, att "den kommer inte in i huset", den regeln har ni sÀkert förstÄtt, inte gÀller lÀngre.....
NÀsta regel var - den fÄr INTE vara i vÄr (Uffes & min) sÀng.....ikvÀll hoppade den upp pÄ Uffes sida av sÀngen, och toksomnade - och jag klarade inte av att upprÀtthÄlla den regeln heller.....
 
Jag saknar SÅ, att kunna ringa till Uffe. Jag vill ju sĂ„ vĂ€ldigt gĂ€rna fĂ„ berĂ€tta för honom hur fint vi har haft det, Elin och jag. Vet ju hur glad han blev, nĂ€r jag berĂ€ttade sĂ„dant för honom tidigare. Samma sak, sĂ„ saknar jag att han ringer till mig.
 
 
 
 
Mitt sista SMS till honom. Jag skickade det dagen innan han somnade in. Det sista SMS:et han skickade till mig var den 19/5.....ett enda ord... "Puss"....han hade svĂ„rt att skriva, eftersom han var förlamad i höger sida....men det ordet rĂ€ckte💗
 
Den hÀr helgen har Elin och jag kramat livet, jag önskar jag var kapabel att göra det mycket oftare. Det Àr sÄ lÀtt att tala om för andra hur de ska tÀnka, ni vet "ta vara pÄ livet", "man har bara ett", "njut", "carpe diem" osv osv - men det Àr fasiken inte lÀtt att anamma det sjÀlv.....
 
KRAMA LIVET💜
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela