cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Ger fingret åt ödet!!!

Publicerad 2019-10-31 01:40:00 i Allmänt,

När ett par vänner till mig & Uffe, samt min pappa somnat in, pga cancer inom loppet av 3 år, så bestämde jag mig för att jag absolut ville tatuera mig för att på något beständigt sätt, "sätta ner foten". Mot VAD, visste jag ju inte direkt.....för någon Gud, tror jag inte på....kanske "Ödet". Men jag kände iaf ett behov av att peka finger och säga "Fuck you" till vad det nu var, som så girigt tog livet av fina människor.
Jag visste exakt vad jag ville ha - jag ville "statuera" att livet & kärleken vinner i längden.
 
.....trodde jag iaf.....innan livet gav mig en av de största jävla käftsmällarna. Någon tyckte inte att min man skulle få vara kvar på jorden, med mig och barnen längre.
Idag sade jag "Fuck you" och pekade finger igen. Jag hoppas det var sista gången. Det blev även på något sätt en tegelsten i uppbyggnaden av mitt liv Det är en konstant påminnelse till mig själv samt ett bestående minne av Uffe, på utsidan av vänster vad.
Tack Linnea på Tatuering Nynäshamn, som gjorde den - jag är så sjukt nöjd!!
 
Nu är Uffe med mig hela tiden, inte bara i tanken💗
 
De tatueringarna jag gjorde för ett par år sedan ser ut såhär:
 
De sitter på handlederna, den ena med ordet "Love" i en evighetssymbol, den andra en Ankh symbol. Min kompis Mia och jag pratade om tatueringar för flera år sedan, och hon nämnde då Ankh symbolen, som passade bra vid tillfället då jag gjorde dessa.
"Ankh-korset var egyptiernas främsta symbol för livet. Den vackra hieroglyfen översätts med ordet "liv", medan ordet "ankh" översätts till "nyckel" – livets nyckel". 
Dessa har dock inte Linnea gjort.
 
Märkligt hur otroligt trött jag blir så fort jag är ledig. Har tagit semester tor-fre denna vecka, och på väg hem efter tatueringen, så var jag så trött, så trött. Efter middagen så togs ett gemensamt beslut (hmmmm, kanske mest barnen...🙂) om att se en film tillsammans. Jag blev riktigt glad för det, för det var väldigt länge sedan jag fick ha de båda bredvid mig i tv-soffan. Men det blev verkligen en kamp för att hålla ögonen öppna....och så fort filmen var slut så toksomnade jag i soffan. Det tar mycket mer på krafterna än vad jag kunde föreställa mig, att jobba. Det går bra (även om jag är "normal-trött") under arbetsdagarna - men så fort jag är ledig så är det som om ngn klubbat mig😱.
Ska försöka köra tor-sön helt utan sömntabletter.....håll tummarna.
 
Eftersom matlagning roar mig, och är ngt jag lägger en hel del tid på , så måste jag lägga med ett recept från denna veckas matsedel. 
 
 
Det blev verkligen supergott!!! Kardemummakapslar lyckades jag inte få tag på så det fick bli lite mald kardemumma istället.
 
Avslutar med en bild jag fick på messenger häromdagen, av Ola. Kan ev. ha lagt ut den för länge sedan också, då jag sett den tidigare - men tar med den igen då den är väldigt beskrivande för hur verkligheten faktiskt är. Man klarar mer än man tror, även om livet är skit😖.
 
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: filipa

Publicerad 2019-11-03 00:15:46

Hej! Sett er medverkan i änglarna och läst igenom din blogg. Är så otroligt gripen av er och vill bara säga att du är så stark så stark. Styrke kramar.

Svar: Tack snälla. Tror alla har en styrka inom sig, som finns där - att plocka fram när man behöver den. Men, som jag sagt till vänner som tycker jag är stark - jag har aldrig varit svagare.....aldrig känt mig så sårbar....
KRAM
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela