cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

En riktigt dålig dag

Publicerad 2019-01-30 21:18:00 i Läkarbesök,

Sitter i soffan framför tv:n, bredvid sitter maken. Vi kollar på hockey....Leksand spelar - då måste han titta. Allt skulle kunna vara en helt vanlig dag....om inte läkaren gett oss det sämsta av besked idag.
Känner mig så JÄVLA RÄDD!!!!
Tumören från helvetet, har växt. Den har blivit resistent mot de cellgifter U äter (Temodal/Temozolomide). En ny operation innebär för många risker och inga garantier finns att det skulle kunna ge några positiva effekter.
Man sätter nu in starkare cellgifter men läkaren var inte speciellt hoppfull.
Biverkningarna är hemska av alla mediciner, hoppas verkligen inte att det blir sämre med de nya tabletterna. Han är svag i höger sida, går in i saker, är alldeles blåslagen....skakig så att han knappt kan skriva sin namnteckning, yrselattacker, enormt ont i sina handleder....
 
I sämsta fall har han 3-4 månader kvar i livet, i "bästa" fall 6 månader....kanske 7....
Jag.Går.Sönder
 
När vi kom hem så berättade vi för sonen, som var hemma - SÅ tungt.
Ännu jobbigare att berätta för dottern -  vidrigt....
 
Så många tankar far genom huvudet....får han leva när dottern fyller 15 (7/6)....lever han när jag fyller 50, den sista juni....eller blir det begravning istället för födelsedagsfirande?
Han kommer inte att finnas med när hon tar studenten....inte när barnen träffar sina första stora kärlekar, inte när de gifter sig, inte när de får barn.....
 
Inga fler skidsemestrar tillsammans i Vemdalsskalet, ingen mer längdåkning tillsammans...inget....mer....tillsammans....
 
VI SKULLE JU BLI GAMLA TILLSAMMAS 😔
 

 Cancer - go fuck yourself!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela