cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Uffe - idag saknades du alldeles extra mycket

Publicerad 2019-12-08 23:14:00 i Allmänt,

Uffe - du hade älskat att vara med, och just idag saknade jag dig så vansinnigt mycket. Advensfikat var ju din grej liksom, du ÄLSKADE att få hem vänner och umgås. Det gör ju jag med såklart, men du saknas mig så ofantligt mycket.
När jag stod där och gjorde "din" glögg, så kunde jag nästan förnimma hur du himlade med ögonen och suckade lite lätt över mina halvtaffliga försöka att få till rätt smak....jag har ju aldrig gjort den förut....det var ju alltid du som gjorde den.
Den blev inte som din glögg, men den blev iaf drickbar.....någolunda iaf.....men jag ville ju så gärna att den skulle smaka som din.
 
Feuerzangenbowle - "Uffes glögg", rött lantvin, 54%-ig rom (tysk Pott i det här fallet), koncentrat av apelsinjuice, nejlikor, kanelstång samt sockertopp. Man värmer upp vinet, häller redigt med rom över sockertoppen, och tänder på....sedan brinner sockret och droppar ner i vinet.....
 
Så härliga människor jag har fått lära känna genom åren. Nästan alla som var här, är så otroligt förknippade med dig....det blir väldigt känslomässigt, och när alla hade gått hem, och jag hade plockat undan nästan allt, hade klockan hunnit bli närmare 20.00..... så satte jag mig ensam nere i soffan i källaren.....och saknaden kastade sig över mig. Det blir så otroligt kluvet, samtidigt som jag är så glad & tacksam för den fina dagen, så blir jag så ledsen för att jag inte får dela den med dig. Pontus ser, förstår, säger "Mamma, du behöver nog en kram".....💗
Får nog vänta med att plocka ur iläggsskivorna ur bordet, så alla fina blommor har någonstans att stå💕 
 
Började baka för några veckor sedan, och fick inte ihop de 47 sorterna jag hade 2016, det blev bara 15.....och det blev massor över, även detta år.....

SAFFRANSKLADDKAKA
DAIMKAKOR
DAIMRUTOR MED SMÖRKOLA & FLINGSALT
CHOKLADTRYFFELKAKA MED SAFFRANSGANASCH
SAFFRANSDRÖMMAR
SAFFRANSBULLAR MED MANDELMASSA
TOSCAÄPPELKAKA
SAFFRANSSNITTAR M HAVSSALT
ELINS KLADDKAKA
MINIMUFFINS
DUMLEKAKOR
PONTUS PEPPARKAKOR
CITRONKAKA
HALLONGROTTOR
KLADDKAKEMUFFINS MED NOBLESSE

Som tur var kom fina Micke & Helene redan dagen innan. Det blev en härlig kväll på lördagen, med många skratt. Sedan fick jag hjälp av dom under fm på söndagen att ställa allt iordning. Ca 25 personer dök sedan upp från 13 och framåt. Det enda tråkiga är att man inte hinner umgås så mkt med alla, en del knappt alls....
Vid 21.00 lyckades jag & barnen äta dagens första "riktiga" mat....om man nu kan alla Karins Lasagne för "riktig" mat....men den var välbehövligt.
 
F
Glömde ta kort när allt var uppdukat, så det fick bli ett när jag dukade av.... Chokladtryffelkaka med saffransganasche......det som var kvar av den iaf😂
 
 Fina Micke & Helene💗
 
01.30 på lördagsnatten fick Pontus för sig att göra lite pepparkakor....degen hade han satt 3 dagar tidigare....och han vill ju ha med dom på Adventsfikat....
 
Såhär kan det se ut dagarna innan fikat.....när man tycker att man har för få sorter att bjuda på....då gör man gärna 2 varianter åt gången och gärna dubbel sats, och mitt i baket kommer man på att man ska göra middag också😳
 
Grannkatten kom på besök, då sitter man med hjärtat i halsgropen när han, enligt mig, är lite väl våghalsig.....
 
En ny vecka börjar, det närmar sig jul.....på något sätt kommer vi att ta oss igenom den även i år, även om vi får göra det utan Uffe. Vi kommer att göra allt för att skapa lite julstämning, trots saknaden, och vi blir liiiite starkare tillsammans, dag för dag. Livet går vidare, det stannar inte upp, oavsett vad som händer - det är bara att åka med, och göra det bästa man kan - och det tycker jag att vi gör💗.
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Åsa

Publicerad 2019-12-09 07:03:55


Svar: Kram
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela