cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Det närmar sig den första julen.....

Publicerad 2019-12-19 00:23:13 i Allmänt,

Allt som var "den sista gången" , för ett år sedan.....är nu på väg att bli "den första gången".....
För ett år sedan så fanns det ändå ett hopp, trots tanken på "den sista gången", ett hopp om att 2018 års julafton KANSKE inte var den sista....att det skulle kunna ske ett mirakel....att Uffe skulle få leva längre än många andra med diagnosen Glioblastom multiforma..... det blev ju inte så....
Han blev en siffra i den usla statistik som säger att efter diagnostisering av Glioblastom, så lever patienten i genomsnitt 14 månader.....
"Den första gången" känns redan nu, mycket tyngre än "den sista"......för hoppet är ju borta, nu finns ju bara ett faktum och en sorgesam verklighet....
 
Adventsljusstaken har kommit fram och plastgranen är uppställd på Bryntes Backstage, men mer "juligt" än så är det inte. Det var liksom alltid Uffe som tog tag i den biten, han och ffa Elin. Pontus har sin vana trogen, gjort "Ingeborgs pepparkakor", och de blev toppenbra.
Jag är nog inte så bra på det här med jul....mer än att baka med saffran på längden och tvären....och att äta julmat....
Känner att det blir lite jobbigare för varje dag, som julafton närmar sig. Men - vi kommer att göra det allra bästa vi kan, tillsammans, för att den ska bli så bra det bara går. Och vi är ett fucking dreamteam, vi tre, när vi sätter den sidan till!!!👌

Den gör sig bra på Backstage, julgranen😊 
 
Barnen har fått bestämma hur julen ska "firas", och det blir vi tre, i lugn och ro, hemma - med en RIKTIG (viktigt....) julgran inne 😊.
Med risk för att låta alldeles på tok för tjatig, så älskar jag verkligen mina barn 💗
 
Försöker fylla livet med saker att göra, mest för att slippa tänka.....
I lördags åkte jag och Anette på kryssning igen - så himla skönt att kunna vara uppe sent utan att behöva fundera på hur man ska ta sig hem mitt i natten (är ju mörkrädd.....och inte superkul att åka tåg mitt i natten...).
Större delen av lördagen, innan vi åkte på kryssningen, tillbringades i sängen. Barnen lämnade hemmet vid 9.30, så jag var helt ensam, och jag erkänner att jag tyckte det var skitjobbigt....jag som älskat ensamheten tidigare....
Kollade ikapp på serien "Riviera", samt sista avsnittet på "Så mycket bättre". Har aldrig legat i sängen och tittat på TV....premiär alltså....har ju inte haft TV i sovrummet tidigare. Det var Sofias Änglar som fixade det. Uffe hann titta lite (då var jag på jobbet) innan han hamnade på palliativa).
Kändes jättelyxigt, och det kommer jag absolut göra flera ggr.
 
Julbordskryssning blev det, gott var det, och kul hade vi - kom isäng vid 04.30, och sov ända till 11.45 på söndagen - helt galet länge för att vara mig, och otroligt skönt. Pontus & Elin  var och hälsade på hos svärmor/farmor i Hedemora.
Mando Diao uppträdde på båten - superbra!!!!!!👌
 
 
POSITIVA SAKER (måste bli bättre på att lägga fokus på att memorera att det faktiskt finns BRA saker också....):
 
Hypokondriska jag (har blivit det iom Uffes sjukdom....tror att ALLT är cancer, och känner efter lite för mycket....måste skärpa till mig!) var till Vårdcentralen med en kliande leverfläck på ryggen, som "poppade" upp för ett par månader sedan. Lugnande besked.....men den bör tas bort så småningom. Passade på att fråga om det verkligen inte finns NÅGON annan värktablett än Alvedon, som går att kombinera med Xarelto. Jag får panik av att ibland få skitont av diskbråcket i nacken. Till slut så skrevs Paraflex ut.....hoppas det funkar!
 
Skorstenshuven är på plats, och det passar ju bra när regnet nu inte verkar vilja ta slut alls.
 
I går passade jag på att tända en massa ljus i uterummet, och lägga mig i jacuzzin ett tag. Fick kattbesök, och trodde ett tag att han skulle dratta i, när han, med tassen, försökte få tag på något han sett, i vattnet - men det gick bra😅
Badsällskap😂
 
Idag hade vi ett återbesök av Johnnie, Mattias, Ingela, Affe & Frida (sist nämnda en ny bekantskap).
Verkligen kul att ses igen, och kul att få berätta att ffa "tonårsrummet" är så flitigt använt, och att dottern är hemma MYCKET mer än tidigare.
Gillar INTE att befinna mig på "den" sidan om en kamera, än mindre en filmvariant, men SÅ proffsiga människor, och dessutom otroligt trevliga & sympatiska, vilket underlättade det hela. P & E  - vad ska jag säga  - my pride and joy, så duktiga💗
 
MINDRE POSITIVA
 
Fick en offert på att dra om ca 1m rör i badrummet och inser att jag inte har en aning om det här med hantverkskostnader....får nog dras med det läckande badkaret ett tag till.
 
Fick även denna "julklapp".....kan ju inget om att driva AB, det var liksom Uffes grej....det enda jag tror jag förstått, genom åren, är att om företaget går i konkurs (jag håller på att sätta det i KK), så försvinner alla ev. skulder UTOM de till Skatteverket....
Så - tack så mycket för den "klappen"😡.
 
Självklart borde jag ha skrivit det positiva sist.....så att jag har det "färskast" i minnet - men nu blev det såhär.....
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela