cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

För 30 år sedan.....

Publicerad 2021-06-15 22:45:00 i Allmänt,

För 30 år sedan, idag, var detta en av de lyckligaste dagarna i mitt liv…..idag har jag svårt att känna någon lycka alls….det är istället en av de mer ledsamma dagarna i livet. Det blir en sådan påtaglig påminnelse om livet som inte blev som det var tänkt.
För 30 år sedan vid den här tiden, var vi herr & fru Brynte, vigda i Österhaninge kyrka. Kyrkan som numera inte längre står för glädje. I många år gjorde den ju det. Vi gifte oss där och Pontus & Elin döptes där.
Sedan vände det....pappas begravning, och sedemera även Uffes.
 
För 30 år sedan, vid den här tiden, så var bröllopsmiddagen avklarad, så även presentöppningen. Vi hade fått höra en underbar bröllops-rap som Magnus, Ola & bestmannen Jonas framförde, den sist nämnda somnade in några år före Uffe.
För 30 år sedan, vid den här tiden så dansade vi bröllopsvalsen till Sjösala vals, på Dalarö Hotell, och Uffe stannade efter varje vers och sa "Är vi klara nu?".....nä - dans var inte hans grej riktigt.....
30 år……vi hade storslagna planer för den här dagen.
 
Blir så ledsen över att jag har svårt att vara tacksam för alla de år vi fick, tänker bara på alla de år vi nu aldrig kommer att få.
 
Tur att det var en stressig dag på jobbet - det lämnade lite tid över till funderingar. Sedan gjorde jag misstaget att åka och träna - det lämnar tvärtom, en massa tid till funderingar.
Inte ens musiken kunde överrösta tankarna. Ännu värre att sitta i bilen….och sedan åka till mamma och försöka vara glad, då hon är så otroligt ledsen och nedstämd för att hon är så ensam hela dagarna och hennes alzheimer spelar henne en massa spratt. Idag stod kaffebryggaren på med locket till vattenbehållaren liggandes på plattan……
 
Önskar jag kunde prata med henne om allt, men det går ju inte med någon som tror att hennes egna mamma lever (mormor dog för väldigt många år sedan, 94 år gammal).
 
 
Uffe - du fattas mig något alldeles ofantligt mycket....hur blir man hel igen....blir man någonsin det?
 
 
 
KRAMA LIVET💜
 
(en del dagar är det dock mycket svårare än andra)

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2021-06-19 08:28:32

Så är livet, upp och ner och hit och dit.

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-06-20 14:40:21

Närmar mig 1 1/2 år om 2veckor och att den senaste veckan varit extra tung. Är så rädd att glömma hans röst och doft och all

Svar: Jag var ju så dum att jag slängde i princip alla hans kläder när han hamnade på palliativa 😔
Var så ledsen för det sen, men hittade hans favoritkeps iaf.
Han är alltid med mig i hjärta & själ.
Kram
Helena Brynte

Postat av: Carina

Publicerad 2021-06-20 20:43:04

Kramar om! Har precis passerat första födelsedagen och årsdagen - 3 dagar senare.
Ja hur ska man få till en dräglig tillvaro 💔

Svar: Jag längtar efter en tid där jag kan känna glädje, mer än bara för stunden.Vet att den tiden kommer - men vet bar inte när - och det är jobbigt.....

KRAM
Helena Brynte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela