cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

2 år av saknad

Publicerad 2021-06-04 22:56:13 i Allmänt,

2 år idag, 2 år sedan du lämnade oss....en dag där jag tittat på klockan så ofta.....

Kl. 9.00 för 2 år sedan, då ringde läkaren och sa att du blivit sämre och att jag borde komma till sjukhuset. Jag slängde mig i bilen, var där på 10 minuter, sprang genom korridorerna.
Vid 10.....jag håller din hand och viskar i ditt öra, ”Jag älskar dig”, du kramar min hand och säger ”Jag älskar dig mer”, jag visste inte då, att det var det sista du skulle säga till mig.
Vid 13....Pontus kommer till sjukhuset
13.30....Elin kommer
Någon gång vid 14 viskar jag till dig att vi är närvarande, jag & barnen....och att du kan gå nu....
Vid 16 tiden tar du ditt sista andetag....sedan är du borta.....du lämnar oss.....

Min älskade make, och pappa till mina fina barn försvinner från oss där och då, så ofattbart, så ogripbart - det skulle ju vara VI, i så många år till.
Jag vet inte riktigt vem jag är, visste ju bara vilka VI var....hur ska man bli hel igen?
Alla andra ”årsdagar” är ju positiva normalt sett.....födelsedagar, bröllopsdagar, förlovningsdagar etc....men den 4 juni kommer för alltid att vara motsatsen.

Första året kommer jag knappt ihåg, såg till att varenda helg var uppbokad, allt för att fly undan tankar och känslor. Det andra året, det som nu passerat, blev värre än det första. Dels slog Corona till, det förhindrade vidare flykt från tankar och känslor, dels har det hänt så mycket annat skit i livet så det borde verkligen vara nog nu. Den ena saken avlöser den andra....när tar det slut?

Ytterligare en sommar har börjat, och samma resa som jag fick avboka förra sommaren pga Corona (och som jag fick vouchers för), har jag nu avbokat även denna sommar....vilket gör att jag inte direkt ser fram emot semestern....

Vi skålade för dig ikväll, Uffe. Jag & barnen var på din och min favoritrestaurang, Hosteria Tre Santi. Denna dag förra året var Pontus och jag där, och dagen efter att du somnade in var jag & barnen också där. Vi kommer att fortsätta att gå dit den 4 juni och skåla för dig, du saknas oss.

 
 
 
 
För ca 6 år sedan så gav Elin det här armbandet till Uffe i present. Han hade det alltid på sig.1 eller 2 år senare så tappade han bort det och han var SÅ ledsen, arg och besviken på att det var försvunnet. För ca en vecka sedan så fick jag för mig att jag skulle sätta ett par potatisar, i en hink på balkongen. Brukar göra det varje år. Gick upp till komposten, drog på mig trädgårdshandskarna och började fylla hinken....och döm om min förvåning när jag får syn på armbandet i jorden.... Elin tvättade av det och nu sitter det på hennes arm💗
 
Slänten ner mot huset är fullt av smultronblommor, det är så vackert och det kommer att bli mycket smultron i år.
 
Pontus och jag utnyttjade mitt presentkort på Nynäs Havsbad, som jag fick i 50-årspresent. En god middag med vacker utsikt blev det.
 
Regn blev det ett par dygn också. Åkrarna jag passerar på vägen till jobbet, blev plötsligt insjöar och i många dagar efteråt så var det fullt med fiskmåsar i dom....
 
Elin tokstädade på Bryntes Backstage. Tömde hela uterummet och skurade. Kan det bero på att jag mutade henne med att hon skulle få betalt....?
 
Ett praktexemplar som Elin fick syn på under solstolen.....
 
Välkommen till familjen, Hebbe......som ska bli Elins övningskörningsbil. Saab 9-3 fr -02 som bara gått 11500 mil. De senaste 15 åren har den bara rullat 1000 mil, och senaste ägaren (innan bilfirman vi köpte den från) sedan -06, är en 85-årig dam....
Pontus är nöjd 👌
 
Samma dag som jag kört ett sjukt tufft benpass med PT på gymmet, så bestämmer jag mig för att det var en ypperlig idé att köpa 15 säckar täckbark/planteringsjord.....
 
Ibland hinner man bara parkera bilen, innan grannkatten påkallar uppmärksamhet....
 
 
Världens finaste barn vet exakt vad som är en bra morsdags present💗
 
Berättade för några veckor sedan för Pontus att jag skulle spela en fotbollsmatch på jobbet. Personalen mot eleverna i åk 6. Han uttryckte med all önskvärd tydlighet att han inte tyckte att det var den mest briljanta idén, med tanke på min ålder (hade han haft månadspeng hade jag dragit in den!!😤. Det gick som det gick.....blev fälld av en 12-åring (men gav inte upp utan lyckades spela klart nästan hela matchen - som vi vann m 11-2).....har dock förmånen att ha en skolsköterska på jobbet. På kvällen svullnade knäet upp och dagen efter blev det 3 timmar på närakuten. Syns något på röntgen, vid knäskålen, men det skulle kunna vara grus, sedan har det yttre ledbandet fått sig en smäll....upptäcker även svullnader & blåmärken under vänster knä, vänster vad, vänster underarm och för säkerhets skull vänster höft. Inte direkt en fördel att käka blodförtunnande 😳. Men OJ vad det var kul att spela fotboll igen!
 
Älskade ungar, på väg att åka hem från Tre Santi💗
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2021-06-05 07:57:45

Känner så med dig...närmar sig 1-årsdagen för min del..mitt i blomstringstiden och de ljusa härliga kvällarna..Tar en dag i taget och kämpar på med att ta vara på livet som maken sa 💔 Kram på dig!

Svar: Nu när jag har lite att jämföra med så blev andra året tuffare än det första. men det är säkert olika för alla.KRAM till dig
Helena Brynte

Postat av: itsmethecloudberry.blogg.se

Publicerad 2021-08-04 22:20:08

Beklagar din stora förlust. Tyvärr har jag precis fått uppleva samma förlust.

Svar: Jag beklagar verkligen. Var inne på din blogg, men kunde inte utläsa exakt vad som hade hänt med din man, men det spelar egentligen ingen roll, en förlust är en förlust, alldeles oavsett.Tiden läker inte alla sår, det blir en sårskorpa, men när man minst anar det så rivs den bort - och all sorg kommer upp till ytan igen. Men tillfällena när det händer, kommer mer och mer sällan - så är det för mig iaf.

KRAM till dig, och vi är starkare än vi tror.
Helena Brynte

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela