cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Som om någon slagit till mig

Publicerad 2020-03-19 23:12:34 i Allmänt,

Ibland, när man tycker att det ändå är ganska bra, så får man en fet smäll rakt i ansiktet, på något sätt.

Har haft en BRA dag. Solen strålade från en klarblå himmel, 12 grader varmt. Bestämde mig för att hoppa gymmet och åka hem istället (det händer verkligen inte ofta att jag åker hem för att ”bara vara”). Städade lite på balkongen och satte mig med en vaniljlatte, i ett linne – utan att frysa! 
Corona kändes plötsligt vääääldigt avlägset, på ett otroligt befriande sätt.

Planterade lite tomatfrön, som jag hade sparat från sensommaren, tog ett avkopplande bad i jacuzzin, tände en massa ljus i uterummet, satt där ett tag, lagade middag, åt med barnen…..satte mig i soffan med datorn i knäet.

Loggade in på FB, kikade igenom de ”minnen” som dök upp – och då kom den,  bilden som var som en smäll i ansiktet….som en stor fet påminnelse att livet är kort & förgängligt….

 
Den här lappen låg på min kudde den 19/3-2014, när jag skulle lägga mig. Jag antar att Uffe i vanlig ordning gett sig iväg på någon turnésväng – och lämnat den fina lappen till mig. Han var långt ifrån en obotlig romantiker, och det var kanske därför jag uppskattade de sällsynta gesterna så mycket.
”Älskar dig mer än mest”, han sa det ofta, och det var också det absolut sista han sa innan han somnade in.
Jag har inte gråtit på väldigt länge, men den bilden.....
Han saknas mig så ofantligt mycket💗

All hysteri i samhället får mig sakna honom och hans sällskap ännu mer, jag saknar att ventilera oron över vad som händer i världen, med honom. Jag är inte orolig för att själva viruset, inte ett dugg - men jag är orolig över vad som kommer att komma i svallvågorna av det....alla dessa företag som nu går under, alla som blir arbetslösa....
Ska kanske vara "glad" över att han slapp uppleva det - han hade inte haft en chans med sitt företag.

En annan sak på minussidan, sedan jag skrev sist, får man nog räkna detta till:

 

 
Inte nog med att det är rörigt nog att jobba i skolvärlden just nu, stänga eller inte stänga skolorna (personligen tycker jag inte att man ska stänga). Det var ett stort ammoniakutsläpp i närheten av skolan tidigare i veckan. Fy farao vad jag tycker att vi alla skötte det exemplariskt. Ut i högtalarna omgående, alla barn in i sina klassrum, dörrar & fönster stängdes & ventilationen stängdes av. 3 timmar senare (och Gud vet hur många samtal jag fick från oroliga föräldrar som fått SMS från SOS alarm....) så meddelades det "faran över". Som om Corona inte är tillräckligt liksom....
 
Nu övergår jag till plus-sidans händelser istället - MER fokus på det anbefalles i dessa tider!!!
 
Vi bjöd personalen på ingefärsshots på jobbet
 
Jag och fina Anette har varit på Börsen och sett alldeles underbara Ola Salo. Energi så det räcker och blir över. Vi hade verkligen tur för dagarna innan togs beslutet om max 500 personer. Börsen kontaktade ett antal personer som inte fick se Ola alls (dagen efter vi var där gjorde han den sista spelningen).....
 
Nu hoppas jag att jag får möjlighet att se The Ark vid något tillfälle i sommar.
Det kom lite tårar under showen beroende på att......
 
.......jag mindes, att för ett antal år sedan fick jag förmånen att åka med Uffe till Malta, där han gjorde ett företagsgigg med Ola Salo & Amanda Jensen, i en vacker gammal borg. Otroligt fina dagar fick vi där
 
I lördags tog jag en långpromenad (9 km) i Tungelsta. Promenerade UTAN lurar och hörde både fågelkvitter & porlande bäckar (och blåsor UNDER fötterna😖). Våren är på gång 😃.
 
Besök 😀
 
En vaniljlatte på balkongen, med en ekorre på gräsmattan nedanför - så söt.
Det tråkiga är att jag har så svårt att "bara vara", tänker bara på allt jag "borde" göra, istället för att vara i nuet och njuta
 
Avslutade denna dag på Bryntes Backstage💗
 
Det här var ändå det absolut BÄSTA på hela veckan, Elin fick A på sin bildanalys ( de skulle analysera konstverket Guernica, av Picasso (på bilden nedan) - herrejisses.....mycket ska man lära sig i grundskolan....
 
 
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela