cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Ibland påminns man mer än andra gånger....

Publicerad 2020-01-13 23:39:30 i Allmänt,

Tycker att jag håller näsan ovanför vattenytan oftare och oftare, är tacksam för det.
Känner på något sätt att han är med mig i det jag gör.
Jag som är ganska pragmatisk, iaf till och från....., får både ont i hjärtat, och dåligt samvete på något sätt, när jag röjer ur bland Uffes saker, och kastar eller säljer.....
Men, dels så har jag verkligen ingen nytta av vissa saker (seglarställ passandes en smal man på 1,95, 8 dykflaskor, längskidor, pjäxor i strl 46.....), dels så kanske det kan glädja någon annan.
Trots detta rensar jag hela tiden med en känsla av att jag "städar bort" Uffe....men så ÄR det ju inte. Han finns ju med mig precis hela tiden.
Det fåniga är att han och jag så ofta, de senaste 5-6 åren, pratade så mycket om att minnen inte sitter i prylar, utan i hjärtat & huvudet.....
Då behöver man ju liksom inte leta rätt på en sak, för att minnas - utan man kan plocka fram sina minnen när man vill...trots detta är det jobbigt att göra sig av med saker....
Är dock helt säker på att Uffe hejar på när jag röjer.
 
Sedan är det en annan sak att minnen överraskar en på ett sätt som man inte alltid vill, och på ett sätt som man inte kan värja sig emot.
Igår te.x - då var Pontus och jag iväg en sväng till tippen med ett lass skräp. Sedan skulle vi ner till båtklubben, när vi ändå hade släpet med oss, för att hämta upp segelbåtsstöttorna som låg kvar där. Pontus var inne i klubbhuset för att leta rätt på koden till låset som satt vid inhägnaden där stöttorna fanns. När jag satt ensam kvar i bilen, ja - då kom dom där minnena såklart. Båtklubben och båtar, var ju Uffes grej.....tankarna virvlade omkring, och det går ju inte bara att stänga av....och ja - såklart blir jag ledsen av den typen av minnen....
 
Sedan blev det väl inte bättre av att någon mindre begåvad människa tydligen ansett att VÅRA segelbåtsstöttor var lämpliga att sno😡
 
Sömnen, som faktiskt var helt OK under julledigheten (UTAN tabletter), är inte så OK längre.....
Jobbar 75% nu, men ligger så otroligt mkt efter, och nu kommer allt slag i slag på jobbet....lönesystemet har man gjort ändringar i så nu måste jag lägga in ca 55 scheman på nytt, sedan är det dags för "Val av skola" - och det är ett hästjobb, inventering av förbrukningsförrådet/beställning, följa upp en massa oregistrerad frånvaro....mm mm och så då - alla dessa outsinliga högar med papper som ska sorteras in. Om jag lade alla på en enda hög så skulle den nog närma sig metern😱.
Har en otrolig stress inom mig som jag inte riktigt vet vad jag ska göra med.
Det som syns utåt är verkligen inte alltid det som finns på insidan....
 
Både Pontus och Elin klagar på att jag är så stressad hela tiden, "SPRING INTE, MAMMA!" är något som jag hör på tok för ofta här hemma....och varje gång svarar jag "jag springer inte, jag går bara fort". Allt som oftast skämtar jag bort deras oro över min stress, men innerst inne så vet jag att det ligger en hel del i det dom säger.....🙄
 
Nä.....slut på negativiteter & gnäll för denna gång.....här är lite BRA saker & undringar....
Har, för första gången, SJÄLV, kört igenom en automattvätt......har alltid tvättat mina bilar för hand tidigare. Jisses....det var som värsta discot i biltvätten ju....olika färger😂. Sist jag åkte igenom en sådan tvätt var med Uffe, för EXTREMT många år sedan....vi skruvade nämligen av antennen innan vi åkte in, hahaha.
 
Om man fryser samtidigt som man inte har ätit lunch, och är hungrig - japp - då äter man lunch i badet - CHECK! 
 
5kg apelsiner blev nästan 2 liter galet god juice. När Elin var i Västerås med delar av konfagänget så fixade Pontus och jag nypressad apelsinjuice & amerikanska pannkakor m smör & lönnsirap till frukost.
 
Hittade en ny cider på bolaget, lät supergod....men efter en kortare studie av innehållet så insåg jag att jag hade känt mig sjukt lurad om jag hade köpt den....äpplen med smak av päron....🤔 
 
Ställde in min lilla bordgran som jag har haft på mitt rum, i personalrummet i förmiddags. En julgransplundring i all enkelhet😂
 
Ytterligare en bra....och dålig sak....en kombinationsvariant alltså:
Åkte till gymmet idag (BRA sak), bara för att upptäcka att gympåsen innehöll en blöt handduk och mindre fräscha gymkläder (DÅLIG sak). Borde kanske ha kollat det innan jag åkte dit....
 
En annan sak som hände när jag var på gymmet gången innan.....
2 tjejer i 15-årsåldern står i omklädningsrummet och diskuterar att de borde dricka mer vatten. Den ena skakar sin tomma vattenflaska och konstaterar att den innehåller "typ 1000ml - men jag vet inte hur mycket det är"😱😂
 
Efter gymmet går jag in på Willys för att handla. Där befinner sig 4 tjejer och en kille tillsammans, Jag fattar att de ska ha någon form av middag tillsammans. De är ca 23-25 år. En av tjejerna låter som den självutnämnda kocken i sällskapet. Hon låter vääääldigt självsäker, och de andra låter som om de aldrig LAGAT mat någonsin. De står vid potatisen, en tjej säger "Men - vad ska man ha för potatis då - det finns fast och mjölig?", varvid den självutnämnda kocken svarar "Vi ska ha den mjöliga för den fasta KRYMPER SÅ MYCKET NÄR MAN KOKAR DEN".....ingen av de andra ifrågasätter den informationen (ja - jag var faktiskt på väg att tacka henne för att jag fick lära mig nya saker efter att ha lagat extremt mycket mat i mitt liv......) 😂😂😂
 
 
 
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela