cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Vågar man ens säga att det var en OK vecka....?

Publicerad 2019-11-30 01:21:22 i Allmänt,

Såhär såg planen för veckan ut....

Måndag - Storhandla/träna (gymmet ligger ovanpå matvarubutiken....inga ursäkter)
Tisdag - Träna/städa skafferiet
Onsdag - Tandläkaren i stan (tar det som ursäkt för att inte göra ngt annat - kanske träna innan...kanske.....sa jag kanske?)
Torsdag - Träna/baka inför adventskaffet, och gå på hockey m dottern
Fredag - Träna/baka, samt att rörmokaren kommer & ska filma avloppet
Lördag - Plocka fram adventsljusstakarna/med dottern samt en kompis & hennes dotter, till Friends för att titta på hästshowen
Söndag - Träna/storhandla & baka

Hur funkade planeringen……?
Än så länge sisådär….😱

Måndag….storhandla – check, men det blev ingen träning. Var tvungen att åka hem då jag hade nycklar i min bil som sonen behövde (åtminstone var det min ursäkt för att skippa träningen….🙄)

Tisdag – träna – check, städa skafferi – check

Skafferi - FÖRE😱
 
Skafferi - UNDER😖
 
Skafferi - EFTER😁
 
Hittade denna i skafferiet, special dosetten (en sorteringsask som jag beställde från ett företag som säljer pärlor) för att få plats med alla mediciner till Uffe. Det läskiga var, att när jag hittade den så undrade jag vad det var för tejpbit som satt på insidan av locket. När jag öppnade locket och såg att tejpen var uppmärkt med veckodagarna så kändes det så konstigt, för jag hade verkligen INGA som helst minnen av att jag hade gjort det. Många saker som dyker upp, som skett under tiden U var sjuk, som jag inte har några som helst minnen av.....

 

Onsdag – träna – check, tandläkaren – check, -1360:- check, sönderbiten tand hel igen – check

Sergels Torg är julpyntat
 
Alltså - nu var det ju ett tag sedan jag gick förbi NK under julskyltningen....men det fanns inte tillstymmelse till tomtar eller julstämning😔
 
Efter en promenad från tandläkaren på Grevgatan, Östermalm, till Skanstull, så lyxade jag till det med en Saffranslatte innan jag åkte hem👌

Torsdag -  träna – check, sonen bakade – check, hockey – check, LIF förlorade – check

Fredag – träna – nope, bakade – check, rörmokare – check

Helgen ser ut att avlöpa enligt plan….hoppas jag….

Hockeymatchen i torsdags var en bra och märklig upplevelse…..bortsett från att jag behövde besöka damernas när Elin och jag kom till Hovet, och jag glatt öppnar dörren och knallar in bara för att se  5 pissoarer och 3 män som nyttjar dom…..så var det en jättebra match, som LIF tyvärr förlorade.

Jag hade Uffes LIF hoodie på mig, så på ngt sätt så var han ”med” under matchen.

Uffe "var med" på matchen
 
Fina sonen bakade saffransbullar med mandelmassefyllning, när Elin och jag var på Hovet. Dessutom satte han en pepparkaksdeg💗

Det som jag upplevde som märkligt var att i alla situationer under matchen, som stack ut lite, typ vid målen, diskutabla domslut, onödiga offsider etc, så såg jag hela tiden framför mig EXAKT hur Uffe hade reagerat på allt. Hur han i vissa lägen hade ställt sig upp, i vissa lägen hade vart skitförbannad på ngn LIF spelare ”va fan, de har lön för att utföra sitt jäkla jobb, då får de väl göra det också!!!!”, i vissa lägen sitta helt blickstilla med knutna nävar – tokspänd i kroppen – för att LIF nästan gjort mål, för att i nästa sekund utbrista i ett ”FAN OCKSÅ”!......
Fint pyntade hus på landsvägen i närheten av Tungelsta

Såååå…..idag hade jag en rörmokare på plats, som gjorde ett grundligt jobb….Dels körde han ordentligt med en rensfjäder, därefter noggrann kontroll med kamera och ”avkännare” ovan mark för att se var kameran befann sig i avloppsrören.
Han kunde inte se att det var ngt större fel på våra rör. Känner att jag litar mkt mer på honom än på de som kom fr relining-företaget…..känns som om dom antingen var okunniga och/eller hade svårt att tolka de bilder de fick upp på sin skärm vid filmningen, alternativ så försöker de ”lura på” mig en relining som inte behöver göras….

I alla fulla fall, så blir det inga åtgärder i dagsläget – otroligt skönt tycker jag!!!

Trots att min nacke spökat, och magkatarren gett sig till känna så har det vart en helt OK vecka. Det vågar jag knappt säga känns det som, för så fort det finns en tillstymmelse av en känsla av att saker och ting går åt ”rätt” håll….så kommer det en stor, fet käftsmäll….

Så antagligen har jag skitit i det blå skåpet, bara genom att skriva som jag skrev…..

Så – kom igen bara, Murphy – I dare you!!!!! (lär väl få äta upp det där.....)

 

KRAMA LIVET💜

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela