cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

En digital spypåse, en välbehövlig sådan just nu

Publicerad 2019-11-16 02:41:00 i Allmänt,

Det är tur jag kan ösa ur mig om allt skit här, för det innebär att jag kan försöka leva lite mer "normalt" i det vanliga livet. Om jag inte kunde göra det skulle mitt vardagliga liv antagligen se betydligt värre ut. Sedan är det ju fortfarande så att jag i möjligaste mån, VÄLJER hur jag vill framstå till vardags och inför andra, verkligheten ser mycket annorluda ut. Att visa mitt "verkliga jag", skulle inte fungera, varken för mig, eller för de jag möter....
 
Som rubriken anger, så är detta min digitala spypåse, det är här jag försöker "tömma" ur mig allt elände - och just nu känns det som om jag gång på gång, får käftsmäll efter käftsmäll - och jag ser verkligen ingen ljusning.
 
I fredags för en vecka sedan, gick jag till vårdcentralen. Har bytt blodförtunnande medicin för lite över 1 månad sedan, från Waran till Xarelto. Hade haft ont i lungtrakten på vä. sida samt snabbt fått försämrad kondition. Läkaren bad mig åka direkt in till SöS akuten, vilket jag gjorde. 9 timmar senare, efter provtagningar, 1 liter vätskedropp och röntgen, så kunde man konstatera att jag inte hade ngn ny propp i lungan (vilket befarades), men att njurvärdena inte var så lysande. Fick skäll av läkaren om att jag måste dricka mer....
 
I måndags morse, 5 minuter FÖRE bestämd tid 😲, så kom spolbilen. Efter en del jobb fick han bort stoppet, men påtalade att vi nog skulle behöva bila upp garagegolvet och byta ut rören.....för det kommer att bli stopp igen.
 Tjohooo (eller nått) - spolbil.....
 
I torsdags kom ett företag som filmar avloppsstammar, och det blev ytterligare en käftsmäll......
Avloppsrören från garaget ut till kommunens rör i vägen (ca 10m) är rejält skadade och måste åtgärdas (Pontus och jag såg filmen), och rören i resterande delen av huset behöver också göras något åt men det är inte lika bråttom.
Att göra en relining (man lägger in en "plaststrumpa" i befintligt rör, som får härda) på det mest akuta kostar 63.000:-, att göra det i hela huset kostar 250.000:-.....
VARFÖR HÄNDER DET BARA DÅLIGA SAKER?????😥
 
Pontus har dessutom konstaterat att det finns vissa brister i elen i huset som måste åtgärdas då det kan bli farligt annars. Kommer att kosta ca 15.000:-.....
 
I början på veckan var jag äntligen och gjorde en magnetkameraröntgen på min onda nacke. Har sett svaret på 1177, Vårdguiden.......såhär såg det ut:

"Magnetkamera undersökning av halsryggen visar tecken till en del slitage, artros, och även tecken till inslag av ny tillkommet diskbråck i mitten av halsryggen som trycker mot nervroten på vänster sida och som kan orsaka patientens domningar och besvär i armarna-armen."
 
Jaha ja - bring it on, liksom.....(har dock aldrig sagt ngt om domningar i armarna till läkaren, jag har bara nämnt smärtan i nacken)
Det står även att operation inte är aktuellt då det sitter på ett ställe som är svårt att operera, samt att rekommendationen är sjukgymnastik.....vilket jag inte sätter så stor tilltro till - det har aldrig någonsin hjälpt mig tidigare....😔
 
Jag är så fruktansvärt trött på allt negativt som händer, och det är sjukt svårt att vända tankarna till något positivt. Som om jag skulle, typ, tänka:
 
- JAAAA, 65.000:- på att fixa avloppsrören - JIHAAA, FAN VA KUL, jag öser ur
   min feta plånbok, lika kul som att bita sönder tanden.
- Nytt diskbråck - fy fan, som jag har längtat efter det, gillar att ha så ont så jag mår
   illa👌
- Farlig el, jamen GUUUUU va spännande, man vet liksom aldrig när man får sig en
  kyss, eller om det börjar brinna. Living on the edge, kind of - me like!
 
Nä - jag tänker inte riktigt så.....
En del bra saker har såklart hänt, men de hamnar på något sätt i skymundan, och tankarna landar först och främst i det svarta. Sedan är det ju så, att de saker som varit bra, hittills, har jag ju i mångt och mycket, påverkat själv (gå ut med kompisar, gå på restaurang med barnen), medan allt dåligt som händer ligger utanför vad jag kan påverka själv. Det vore så himla kul om det kunde hända ngt positivt - som jag själv inte påverkar - typ vinna pengar på Lotto (då kanske man måste spela lite mer frekvent än vad jag gör....), eller att avloppsrören hade sett fina ut etc......
 
I onsdags var jag och barnen på middag med fina Eva, Kirsten & Paulina, på Hosteria Tre Santi. Det var Uffes och min favoritrestaurang, vi firade så många bröllopsdagar där. Det var även där jag överraskade honom med en middag, tillsammans med barnen, för att fira att strålningen avslutats.....
Dagen efter att Uffe somnade in, var barnen och jag där och åt middag - och vi hamnade vid exakt samma bord, som gången innan, när vi var där med Uffe😟.
 
Sedan var jag och barnen och åt en fantastisk frukost (vid lunchtid dock, vi hade "sparat" oss för att orka äta ordentligt), på "Det arroganta svinet". Det är verkligen en pärla, i Jordbro industriområde - sjukt gott kött och en cool industrilokal att äta i.
 
Vi var 3 personer som delade på detta, och vi orkade inte äta upp allt....
 
 
Har även varit på möte i skolan, med Elin, rektorn och en lärare. Det har varit en hel del trassel och jag fick nog av att höra om allt Elin berättade. Det blev ett bra möte, och nu hoppas jag på att de åtgärder som vidtas hjälper.....
Det handlar ju om betyg i åk 9, betyg som ska räcka till för det man önskar söka in på, till gymnasiet.....
 
 Hit ska Elin gå på Öppet Hus, så får vi se var allt slutar....
 
Nu ska jag hoppa isäng. I vanlig ordning, på en fredag, så är jag så galet trött, att jag somnade på soffan nu på kvällen....
 
 
KRAMA LIVET💜
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela