cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Tittar på klockan och undrar när han kommer hem

Publicerad 2019-07-15 02:57:07 i Allmänt,

Osannolikt snabbt kastas man tillbaka till en vardag....som inte är en vardag på något sätt. Bara den ena sängen är bäddad, i vår dubbelsäng, det är enorma mängder papper här hemma av ett slag som inte borde finnas - papper om olika försäkringar, dödsfallsintyg, bouppteckning, brev från Fonus, räkning från Fonus, räkning på bouppteckning.....och allt handlar om MIN MAN😱.
 
Mängden papper är ENORM, och in morgon har jag ca 12 olika företag, banker och försäkringsbolag att ringa runt till.
Sedan ska det säljas saker....mestadels dykprylar, ett topptält, båtsaker (båtsläp bl.a)mm mm, dels för att jag inte har ngn nytta av dem, men även för att jag behöver pengarna.
Begravning & bouppteckning blir runt 50.000:- tillsammans - helt galet....😖
 
Natten var hemsk. Tänkte att jag inte skulle behöva sömntabletterna som jag har tagit varje dag under semestern - men OJ vad fel jag hade.
Lade mig vid 03.30....somnade någon gång efter 04.30 - MEN, vaknade med nästan precis en timmes mellanrum HELA JÄKLA NATTEN!!!!! Har en klocka som lyser i taket och vet att jag vaknade 05.30, 06.30, 07.30, 08.30 - och sedan gick jag upp 09.30....hur är det ens möjligt????
Inatt blir det sömntabletter. Avskyr att vakna på natten - alla tankar kastar sig över en i mörkret och tystnaden.
 
Kommer på mig själv på dagen att regelbundet kika på klockan framåt 18-tiden, alltid med samma tanke i huvudet - Undra när Uffe kommer hem....gjorde det innan jag åkte bort, och så även idag...
 
Har verkligen bara suttit i soffan HELA dagen!!!! (Bortsett från en tur till affären, besök i tvättstugan, packat upp, samt matlagning). Men det är inte så att jag varit sysslolös....har sorterat alla papper som kommit under veckan jag varit borta - och det är MÅNGA, samt rotat igenom Uffes dator bl.a för att tillhandahålla en massa uppgifter till en kille som hjälper till med bokföring/bokslut för 2018 i Uffes företag. Jag kan ju liksom inte ett dugg om sådant - och nu är det JAG som står som ägare till det....
Sjukt krångligt att hitta på diverse uppgifter på Skatteverket, Danske Bank (där han (jag) har sitt företagskonto), och i hans bokföringsprogram.....😖
Det har gjort mig fullständigt övertygad om att jag ALDRIG kommer att starta eget!!!!
En annorlunda typ av soff-häng.....jag som hade tänkt åka till gymmet, storhandla mm - ja, ja, det måste ju göras.....min dator & Uffes....tur man har simultankapacitet...
 
Ovanpå allt det så kollade jag mitt INR (alltså "tjockleken" på blodet....värdet ska ligga på mellan 2-3, har jag för lågt riskerar jag nya blodproppar, och för högt....ja - INTE bra att blodet blir alldeles för tunt - iaf inte om man råkar börja blöda....😳) idag - och det var uppåt väggarna - vilket det iof har varit till och från under hans sjukdomsperiod och bortgång....Svårt att få det att ligga på en stadig nivå då det bl.a styrs av stressnivåer, men även av alkohol, andra mediciner, matintag, sömn mm mm....
 Sådärja.....hoppar dagens Warantablett och hoppas värdet blir bättre om ngr dagar
 
Fråga mig inte varför men till råga på allt så har jag världens ryckningar (hela dagen) i vänster tumme. Det gör inte ont, men är himla irriterande.
 
Har varit helt ensam under kvällen. Dottern är ju kvar i Sundborn, och sonen körde jag iväg till en fest. Känner att jag blir lite "på tårna" - kommer inte ihåg om jag varit ensam alls sedan Uffe somnade in. Är ju mörkrädd också, och självklart hör jag en massa konstiga ljud, och tycker det är läskigt att gå ner i tvättstugan i källaren.
Virrig är jag tydligen också. En hel flyttkartong med en massa pärmar med bokföring från ett antal år tillbaka, samt en pärm med försäkringspapper, har bara  gått upp i rök. Hur tusan kan en supertung flyttkartong full m papper, bara försvinna????
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela