cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Staten stjäl och jag dricker rosé

Publicerad 2019-07-10 01:56:48 i Allmänt,

Vaknar till en mulen, sval (27 grader) morgon. 

(null)

Lite mulet, men varmt ändå. 

Äter frukost och går sedan ut och "fönster-shoppar" (bortsett fr en hyggligt billig jumpsuit). 

(null)

Frukosten har utökats m nektarin & juice...känns på ngt sätt som en tragisk & ledsam bild av ensamhet..😢

Jag är lite svart eller vit på något sätt. Antingen eller, liksom. Så - nu, när jag fått klart för mig att det blir 22.000:- MINDRE varje månad (tusen tack, verkligen - tusen tack Staten - och, by all means - GRATTIS, för att ni får/tar i princip ALLA Uffes intjänade pensionspengar och lämnar 6000:-/mån till mig) så blir jag direkt väldigt försiktig med pengar. Som om ett par tusen hit eller dit, under den här veckan, skulle spela någon roll 😳


Upptäckte dessutom att Intrum Justitia ringt på min mobil.... 

Alla räkningar är betalda så jag misstänker att det handlar om ngn räkning som står i Uffes namn. Dom räkningarna får jag inte betala. De ska vänta tills bouppteckningen är klar och då ska räkningen från begravningen (ca 40.000:-) betalas i första hand....

BRING IT ON, bara - som om man inte tyckte livet var skit redan innan 😖😰👿


Handlade lite lunch som jag åt i lgh och försökte mig därefter på en liten "siesta", men det var dödsdömt det GÅR bara inte att sova på dagtid 😖😖 .

(null)

Såhär kan det se ut på termometern trots att det är mulet ute...
(null)
Dagens lunch fick bli skinka & melon, fräscht & gott👍


Strax före 20 ringde jag Pontus...idag igen. Denna gång grät jag INTE - det hade jag klarat av innan jag ringde, och jag lyckades att "hålla ihop" under samtalet. Små, små framsteg - men lite "ett steg framåt och två tillbaka", känns det som. 


Ner till M & H vid 21.30, och drack rosé och det dök upp fler trevliga bekanta. Vid 23 gick vi ut och- tyvärr får man väl säga, tack vare vinet, kunde jag slappna av i huvudet. Dricker absolut INTE några mängder, är alldeles för mkt kontrollmänniska för det, men just nu, så hjälper det mig att slappna av!


Har alkoholism i släkten, och det är ngt som jag tyckte var jobbigt när jag var yngre, så jag känner mig inte ett dugg orolig för att hamna där. 

Dessutom har jag, bortsett från getingfobi, dessutom spyfobi, och minsta lilla jag tar ett glas för mkt, så mår jag illa - så det passar jag mig noga för. Till råga på allt så äter jag Waran (blodförtunnande) då jag haft proppar i lungorna vid 3 olika tillfälle och då ska man ta det försiktigt m alkohol. 


Fortsätter att prata högt med/till Uffe varje gång jag bryter ihop. Frågor som aldrig får något svar...😢


KRAMA LIVET ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela