cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Snart ett år sedan sist

Publicerad 2019-07-18 00:05:07 i Allmänt,

Upp tidigt och iväg...mot Nynäshamn och vidare till Gotland. Pontus och jag ska på "Gårdsbutik-turné". Började med en god lunch på Eden Tapas & bar i vackra Visby. Man blir lite eftertänksam när sonen, efter maten säger "Du ser ju nästan lite lugn ut". Att ta det lugnt är ett klart förbättringsområde. 
Min jäkla magkatarr gjorde sig påmind under hela dagen 😖
(null)
Lunchutsikten

Sedan drog vi iväg utefter en halvtaskigt planerad rutt. Det visade sig att de 3 butikerna vi tänkte besöka idag, var vi på för snart ett år sedan. 

Då åkte jag, Pontus & Uffe till Gotland i 4 dagar. Våra enda semesterdagar på hela förra fantastiska (vädermässigt) sommaren. Vi bodde hos underbara Eva i Bungenäs, och 2 andra vänner till oss var också här. Vi skrattade så galet mycket, och hade så otroligt skönt, avslappnat, trevligt och åt en massa god mat. Tyvärr avslutades den resan på Visby lasarett då Uffe fick ett anfall sista dagen. 

Idag kom Pontus o jag till Bungenäs sent på em, och jag blev först  lite tagen, ledsen då just det minnet kom över mig när jag kom in i huset. 
(null)
Uffe är såklart med till Gotland❤️
Fick en stor kram av Pontus, och då känns det alltid bättre. 
Det är ett alldeles underbart ställe, vilket lugn- och så vackert. Lade mig i hängmattan och bara njöt. 
(null)

(null)
Hängmatte-läge with a view

Lite senare på kvällen kom Eva och fixade en supergod middag, Pontus fick grilla och jag kände mig överflödig m ett glas rosé i handen 😊.

Satt och pratade länge på kvällen, och nu är det läggdags. 

KRAMA LIVET❤️

Kommentarer

Postat av: Kristin

Publicerad 2019-07-18 21:00:50

Först och främst vill jag bara säga att jag beklagar det som hänt. Och att jag hatar cancer av hela mitt hjärta.
Jag hittade din blogg idag, av en slump. Min man har också en obotlig cancer (sarkom med spridning). När jag läser din blogg känner jag igen mig i så mycket. Jag har läst och gråtit och samtidigt känt tröst.
Fuck cancer!
Kärlek och kramar!

Svar: Tack för ditt mail och jag beklagar verkligen din och din mans situation.
Jag blir glad om det jag skriver kan ha någon sim helst inverkan på de som läser, att känna tröst, att känna att man inte är ensam, att känna igen sig.
Samtidigt blir jag glad när folk skriver till mig och ger mig tröst i min situation. Uppskattar verkligen det givande och tagande som bloggandet gett- och ger, mig.
Är så tacksam för att jag och min man fick den tid vi fick, efter diagnosen, så att vi hann (och kunde) prata igenom allt. Måste vara mkt jobbigare om någon avlider i en olycka, där man aldrig fått chansen att varken prata om saker, eller säga adjö.

Stor kram
Helena
Mrs Ordinary

Postat av: Kristin

Publicerad 2019-07-18 21:00:50

Först och främst vill jag bara säga att jag beklagar det som hänt. Och att jag hatar cancer av hela mitt hjärta.
Jag hittade din blogg idag, av en slump. Min man har också en obotlig cancer (sarkom med spridning). När jag läser din blogg känner jag igen mig i så mycket. Jag har läst och gråtit och samtidigt känt tröst.
Fuck cancer!
Kärlek och kramar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela