cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Kommer på mig själv.....

Publicerad 2019-07-17 01:23:59 i Allmänt,

 
Har alltid varit sådan att jag kikar igenom veckans reklamblad när de kommer. Kollar om det är extrapris på ngt som jag kan tänkas behöva inför veckans middagar, eller kanske något annat som lockar.
Kommer ofta på mig själv med att tänka att "det där ska jag köpa, för det gillar ju Uffe"......
Idag te.x., när jag kollade reklamen, så var det extrapris på Hönökaka, och direkt gjorde jag en mental notering om det (som om jag skulle komma ihåg det mer än 3 sekunder....minnet är extremt kort nu för tiden😖), för att komma ihåg att köpa det när jag passerade just den butiken nästa gång.
Samma sak i tidningen "Mitt i Haninge" som kom idag - det fanns en artikel om dykning, och direkt tänkte jag att den måste jag komma ihåg att visa Uffe....
 
Upptäcker också 2 saker, efter att jag kommit hem fr Frankrike. Dels upptäckte jag att jag inte saknar Uffe lika mycket - missförstå mig rätt - SJÄLVKLART saknar jag honom, MEN - när jag är hemma så är det som om han, är på turné, som att han är borta ett tag - men sedan kommer han hem....vilket ju inte kommer att hända, och det blir jag smärtsamt påmind om titt som tätt. När jag var i Frankrike så var det MYCKET mer påtagligt att han verkligen var BORTA, och en helt annan typ av saknad.
Dels så upptäckte jag vilket extremt stressat beteende jag har här hemma, men jag KAN bara inte göra ngt åt det. När jag var borta var det som om stress inte fanns, eller - det var ju iof en stress att ha ångest - men inte på samma sätt som den här vardagsstressen jag utsätter mig själv för här hemma. Jag gör ALLT fort...kan bara inte ta det lugnt, vilken retar gallfeber på sonen (och även på dottern när hon är hemma). Tack vare att ALLT ska gå så fort så gör jag illa mig hela tiden, sparkar jag inte i tårna, så går jag in i saker, klämmer mig...och idag skar jag mig.... igen...kommer inte ihåg för vilken gång i ordningen...tacksam för att det inte blev så djupt (blöder som tusan när man äter blodförtunnande....).
 
Resultatet av stressen, och såklart ALLT som har hänt, var att jag fick magkatarr delux under em/kväll.....skit också, har så jäkla ont i magen😔.
Känner mig sliten, trots en semestervecka!
 Ungefär såhär sliten känner jag mig....
 
Var iaf iväg till naprapaten på förmiddagen - AJ....men det blir nog bra till slut, när han fått ordning på nacken ska han få hugga in på ländryggen.
Sedan åkte jag direkt till gymmet och körde ett 2-timmarspass, som säkert kommer att straffa sig i form av träningsvärk i övermorgon, det var ju ett tag sedan jag var där...
Inväntar nu träningsvärken....
 
Efter det hämtade jag Anette på hennes jobb och åkte & lunchade/fikade, kul att sitta och prata ett tag.
Sedan hem och gick igenom posten, vilket innebar ytterligare lite mer pappersarbete och blanketter att fylla i 😡.
 
Fixade till en middag åt mig och sonen, men var inte speciellt hungrig... Potatisgnocchi med en sås av varmrökt lax, vitt, vin, grädde & basilika blev det - fullt ätbart. 
 Timjan - det skulle vara timjan i såsen....varför har jag FEM burkar rosmarin, och INGEN timjan i lådan.....? Tog i färsk basilika istället!
 
Sedan packade vi för avresa till Gotland i morgon. Har fixat en kompis som bor i huset under tiden Pontus och jag är där - så att blommorna överlever 😀.
Hoppas nu bara att magkatarren  kan ge upp för nu är det inte kul....😔
 
 Grannkatten kom på besök, och utförde lite balansakter....
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela