cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Just nu bara uppförsbacke....

Publicerad 2019-07-31 02:38:00 i Allmänt,

Ytterligare en skitdag 😠, tack dock till sömntabletterna - tog en insomningstablett när jag lade mig.
Känns som om vart man än ringer, och vilka brev man än får - så är det bara "mindre roliga" saker! Det är väl bara att hoppas på Triss- eller Lottovinst..... javisst ja - då ska man ju köpa/spela också.....
Känns som om det är uppförsbacke mest hela tiden just nu.
 
Under hela förmiddagen så kom de där jäkla tårarna, de där som utan att fråga eller förvarna, bara faller.....och sedan övergick de till gråt....och det känns så jävla FEL, att min 15-åriga dotter kommer och tröstar mig.
Är så orolig för henne, och även för sonen.....hur ser deras sorg ut? Ligger den på "hold", och väntar på att bryta ut? Sörjer inte DOM, för att de känner att de ska "ta hand" om mig....? Jag försöker att inte vara ledsen när dom är i närheten, men de hör mig ibland iaf😔
 
Pallrade mig iväg till gymmet iaf, motigt, trögt & segt - men jag kom iväg iaf!
Träffade en kollega där, trevligt.
 Uffe "var med" på gymmet.....har tröstätit så mkt att jag inte kan ha min egen vigselring längre, däremot kan jag ha Uffes, på mitt högra ringfinger....när det är varmt så att man är lite svullen, men så snart det är kallt så vågar jag nog inte ha på mig den, då är den lite för stor...
 
Blev supersvettig, men ändå så frös jag....fortsatte att frysa, jättekonstig känsla... haft så en gång tidigare, när jag var ute och sprang när det var varmt, svettades och hade druckit för lite. Så jag drack massor, men det blev inte bättre.
Sedan gick jag på apoteket för att hämta ut nya teststickor till min CoaguChek maskin. Får då reda på att det inte finns ngr stickor i hela landet, faktum är att det verkar som om de slutat tillverka dom, och det finns ingen ersättning....😱
Är det någon av er som läser detta som har en aning om ifall detta stämmer - och i så fall, hur har ni gjort....? Finns det nya maskiner? Andra stickor som kan funka?
 Såhär ser maskinen ut & förpackningen som innehåller teststickor - någon som använder?
 
Åkte förbi Anette och lämnade lite saker och pratade lite. När jag kom hem fick jag en duktig släng av magkatarren, och frös massor. Tog en latte (min magkatarr har aldrig brytt sig om vad jag stoppar i mig, den blir varken bättre eller sämre av kosten - tyvärr😣), en tablett och hoppade i ett varmt bad....
 STOR, varm latte
 
Hade ett lååångt samtal med min samtalsterapeut, bra & jobbigt....måste tänka på saker på ett sätt som är lite jobbigt - men bra....
Måste fundera lite på det här med att börja jobba....för vems skull gör jag det egentligen...och är jag verkligen redo....?
Sedan ska man visst tänka på sig själv - det är ju SÅ mkt enklare att tänka på andra, och ovanpå det skulle jag tala om vad jag älskar med mig själv....
Kan inte påstå att det poppade upp en massa saker direkt, vad som kom direkt var däremot en massa tankar på vad jag INTE tycker om med mig själv -SÅ mkt enklare att komma upp med sådana saker😖
Samtal med läkaren nästa vecka....så får vi se vad som händer....
 Gjorde ett stresstest på hjarnfonden.se....gick ju sisådär....
https://www.hjarnfonden.se/tester/stresstest/
 
Ska verkligen försöka hitta något, om än så litet, positivt varje dag......idag får det bli mina barn -det är ALLTID positivt, hur mkt vi än tjafsar, så älskar jag dom "to the moon and back" - alltid💗💗💗.
 
Nu - ett litet piller så att jag får sova!
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela