cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Glad utåt, gråter på insidan.....

Publicerad 2019-07-01 02:36:46 i Allmänt,

Idag fyllde jag 50 år...det var den sista på Uffes lista över vad han ville vara med om innan han dog.
Han ville finnas kvar på Elins 15-årsdag (7/6), han ville vara med på vår bröllopsdag (15/6) och han ville vara med på min 50 årsdag (30/6). Inget av det fick han uppleva här med oss, men jag är säker på att han är med oss på något sätt ändå.
Han lyckades iaf få vara  med under prisutdelningen på Bullen Awards - ett pris som han extremt stolt och glad över.
 
 
Det blev en konstig dag idag, väldigt intensiv, och med känslor både högt och lågt. Vid 11 kom det ett gäng vänner för att hjälpa till att plocka ner tält och städa bort alla möbler och annat efter mottagning/fest - tack snälla ni. Vi avslutade med en fika med tårta som blivit över - men vi lyckades inte helt göra slut på den.
 Helt fantastiska tårtor hade min fina granne Helena, gjort
 
Efter det så åkte Elin och jag till Farsta C - hon skulle handla lite inför den 3 veckor långa vistelsen på Sundbornsgården. Hon var uppspelt i bilen och jag blir så besviken på mig själv för att jag inte klarar av att dela hennes energi, utan istället bara rinner tårarna....hon är så gullig, tar min hand och kramar den. Igår skrev jag ju att jag hade bett Uffe om ett tecken, om han bara kunde - jag bad honom (då han levde) att han skulle ta min hand på kvällen, så som vi brukade göra när vi lagt oss. När jag lade mig igår kväll så tog Elin min hand. Hon sover i Uffes säng, och hade sovit i flera timmar när jag lade mig....hon letade reda på min hand, och tog den - så somnade jag...med hennes hand i min💗.
 
Satte upp den otroligt fina tavlan med fotot på Uffe, nere i "hans" rum i källaren. Det blev jättefint, den passade bra där.
Blev så fint💜
 
 
När vi kom hem så fick jag mig världens överraskning, ner från baksidan av huset kommer Madde, Annika, Kattis & Synnöve - oj vad glad jag blev, och OJ vad länge sedan det var vi sågs. Vi dukade upp med all mat som blev över från i fredags och satt och pratade. För ett tag kändes livet som vanligt, det var väldigt länge sedan jag hade den känslan i kroppen.
 Fina vänner, long time - no see💗
 
När dom hade åkt så fortsatte jag gårdagens arbete med att rensa bland alla fina kransar. De flesta har mer eller mindre gett upp nu. Solen & värmen har väl gjort sitt, trots att jag vattnat dem. Bara 2 har överlevt, 2 st hjärtan, bl.a det från mig & barnen.
 Överlevarna💗
 
Alla andra har jag rensat ur, allt visset är på komposten, de blommor som var OK har jag gjort lite nya arrangemang & buketter av. Jag älskar blommor.
Önskar verkligen att ni kunde känna den underbara doften jag har i uterummet just nu. Det är ett formidabelt blomsterhav. Det tog ca  4 timmar att fixa allt. Fick lite sällskap av en söt liten groda under tiden.
 Groda på besök
 
otroligt många vackra blommor i uterummet nu. Det doftar ljuvligt.
Attans att jag har fått problem med bildhanteringen här - lyckas INTE med att rätta till de bilder som av ngn anledning blir i liggande format...
 
 
 
 
 
 
 
 
Intensiv dag i morgon och hög tid att hoppa isäng.
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela