cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Förbereder en jul, som gärna får passera fort....

Publicerad 2019-12-23 00:33:00 i Allmänt,

Ja.....som jag skrev sist......Pontus förkyld....och nu sitter jag här med halsont....lagom till jul.....är jag förvånad??? Nope, varför skulle jag vara det? Story of my life....😔
Bara att vänta på att Elin åker på skiten också.
Ibland så tror jag att den som delade ut liv, också bestämde sig för att ett visst antal personer ska vara olycksdrabbade och andra inte. Skitfånigt - jag vet, men jag är inne i en nedåtgående spiral, och jag tror att det har en hel del att göra med den annalkande julen (sedan tycker jag faktiskt att det RÄCKER med otur nu!!!)
.....skäms för att jag är så less oh skriver om allt som jag upplever som negativt....jag VET ju att det såklart finns mångde med folk som har det mkt värre...man jag lever i det här nu....
 
Har bestämt mig för att försöka låta bli insomningstabletterna helt under julledigheten (har tagit semester ända fram till 6/1-20). Kan säga att första natten var en smärre katastrof. Jag fick de vidrigaste av mardrömmar.....ni vet såna där drömmar som man upplever är otroligt verkliga. Jag försökte skrika men det kom inga ljud, jag fick panik och skrek ännu mer, men inga ljud kom...sedan tittar jag upp och ser en figur stå lutad över mig i sängen, skriker igen - men återigen - inga ljud...panik....vaknar....somnar om efter ett tag....och mardrömmen upprepar sig.....😳😱😳.
Igår kväll så var jag faktiskt nästan rädd för att somna, ville inte få drömmarna igen. Tack och lov slapp jag dom, men jag som väldigt oroligt. Misstänker att kommande nätters sömn inte heller blir så bra, dels beroende på att jag inte tar tabletter, men även beroende på att jag har ont i halsen😔.
 
Kan inte påstå att det är mycket till julstämning här hemma. Elin och jag var iväg och köpte en gran. Både hon och jag blev otroligt besvikna när vi inte hittade en av julkartongerna. I den låg bl.a en julgranskula som hon har gett till Uffe samt hans Norrlands guld burk som hängt med som julgransdekoration i åtskilliga år. Fattar inte hur den kartongen bara kan försvinna. Kan iof ha hänt när jag tokröjde (och kastade saker hej vilt) när Sofias Änglar skulle komma. Trist är det iaf 😞.
 En Bauhaus gran fick det bli
Klädd blev den, och klapparna ligger på plats.
 
Julskinkan fick i år bli en liten förpackning färdigskivad. Vi kommer inte att göra av med en hel, hur liten den än är. Det var Uffes favorit - julknäcke med julskinka...han kunde äta hur många skivor som helst, eller med julost på (vilket vi inte heller kommer att ha på julbordet - kommer inte att gå åt). Det var även han (och Pontus & Elin) som stod för att göra pepparkakshus & pepparkakor. I år fixade P pepparkakorna på egen hand. Uffe såg även till att alltid göra Mozartkulor - i MÄNGDER.....tror Pontus kommer att göra lite, kanske i morgon, struvor ska han göra också💗. En del har vi lyckats fått gjort idag iaf, men jag känner inte att jag lägger någon större energi på julen i år. Virrig är jag också - gjorde 2 saffranskladdkakor idag, och lyckades ta hälften så många ägg som jag borde....undra om de kommer att gå att äta...?
 
Pontus gjorde Jansson efter morfars recept idag, tyvärr missade han att stänga av snabbuppvärmningen, men den var visst god (jag äter inte Jansson...)
 
Elin gjorde sjukt goda Saffransbollar. Tur hon skippade pärlsockret för då hade det nog blivit FÖR sött.
 
Sillen lade jag in på lördagen
 
De obligatoriska viltfärsbullarna, som alltid var min pappas favoriter. Tack Lena för älgfärsen - den kom till nytta👌
 
Saffransfudge m flingsalt - ett måste till jul
 
Och så de obligatoriska "grann-katts" bilderna
 
No comments.....
 
KRAMA LIVET & GOD JUL....typ....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: None

Publicerad 2019-12-25 20:29:20

Igår tände jag ett ljus för Uffe och andra vänner som jag förlorat det senaste året. 9 ljus totalt, tänker på er och resten av familjerna som har en tom stol denna jul. Önskar jag kunde säga eller göra något som gör allt bättre. Tänker på er ❤️❤️❤️

Svar: Tack snälla....och stor KRAM
Mrs Ordinary

Postat av: Anonym

Publicerad 2019-12-25 21:39:16

God jul käraste du. Tänk att för flera okända människor så betyder du något speciellt. Det är en fin tanke.

Svar: God Jul (lite i efterskott) ch tack för så väldigt fina ord.....tänkvärt, verkligen.KRAM
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela