cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Positiva bilnyheter.....solrosor & hästmys

Publicerad 2019-08-14 02:17:42 i Allmänt,

Det är så himla svårt med det där med sömntabletterna....
Insomningstabletterna är toppen, men beroendeframkallande. Jag vill verkligen INTE bli beroende av ngn medicin, och märker ju redan att jag i viss mån är det😱.
Sömntabletterna, funkar ok - när jag väl somnar, vilket är ett bekymmer i sig.
Är i perioder beroende av nässpray.....har till och med fått avvänjningskurer.....😂
Så - vill INTE åka dit på sömntabletter också. Ja, ja - bara att försöka.
 
Strax efter lunch idag åkte Elin och jag iväg till ett stall och hälsade på lite, och hade "hästmys". Passerade förbi stallet i Kalvsvik, där träffades Uffe och jag 1988 - måååånga härliga minnen från den tiden, och det stallet.
 
Hästmys med STOOOOR häst
 
Sedan passerade vi förbi min mamma och lämnade lite fikabröd som blev över efter "stall-fikat". Avslutade "bilturen" med att storhandla på Willys - inte dotterns favoritsysselsättning kanske😊....
På vägen hem stannade vi till och jag plockade solrosor. Den där lilla biten av Stavsvägen, där solrosorna växer, den blir man glad av att åka!!!
 TOPPEN INITIATIV av Berga Naturbruksgymnasium 💗
 
Blev jättefint, som 4 strålande solar i uterummet
 
Hem och pysslade lite, och tro det eller ej - kom iväg på en joggingrunda. Extremt usel tid, och tillika uselt flås - men det blev av iaf👌.  Sonen fortsatte mecka med bilen i jakt på trasan som dragits in i röret till turbon....röret fick han loss igår - tyvärr ingen trasa i det.
MEN - idag grävde han djupare, och snacka om att jag blev glad när han hittade trasan - och den var dessutom HEL - inga bitar av den som gått vidare in i motorn och kan ställa till problem - SÅ SKÖNT!!!!
 DÄR ligger den eländes trasan, ovanpå vattenslangen - i ett stycke, tack och lov
 
Vid 18.30 fick vi storfrämmande av Uffes chef & tillika bästa kompis, Sören. Länge sedan sist. Grillade oxfilé (hade en stor i frysen, som inte varit ngn idé att göra iordning med bara 3 i familjen - men idag var vi ju 4 till bords👌). Sötpotatis pommes & lökringar till det.....typ hela kostcirkeln...😉.
 
Satt och snackade i uterummet efter maten. Det är verkligen lugnt & rogivande (även om Sören & min son, som jag satt och pratde med, antagligen är av åsikten att det hade varit betydligt mer rogivande utan min närvaro...😂).
 
Få se hur rogivande det blir här hemma inatt.....dottern har typ 3 kompisar på övernattning.....😱
 
Dagens positivitet: Definitivt att sonen verkar ha fixat bilen & att han verkar glad igen!!!!!
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela