cancerborjantillslutet.blogg.se

Min stora kärlek och mannen i mitt liv, har drabbats av det värsta - en obotlig och aggressiv hjärntumör (Glioblastom multiforma, grad 4). Denna blogg kommer att handla om mig, antagligen blir den inte så positiv, men det blir min "ventil" - i en vardag som tagit en drastisk vändning. Tillägg: Den 4/6-2019, vid klockan 16 på eftermiddagen, så somnade mitt livs kärlek in. Lugnt och stillsamt med mig och barnen närvarande. Efter 400 dagars kamp mot sjukdomen, så orkade hans kropp inte mer.

Hittade vår kärlekshistoria - nostalgi delux

Publicerad 2019-09-11 01:14:56 i Allmänt,

När jag gick i åk 9 så fick vi en uppgift i svenskan - att skriva en uppsats med rubriken "Mitt Liv". Redan då, så gillade jag att skriva (detta var 1984). Vi uppmanades att ha med bilder, och jag tyckte det var så kul, så jag fortsatte att skriva i några år. Jag liksom "sammanfattade" året i text & bild. 1988 så träffade jag Uffe - och det var såklart något jag absolut inte kunde låta bli att skriva om 😊. Jag blev ju störtförälskad💜. Jag var 18, Uffe var 24 - så väldigt unga....
 
Röd tröja....ja, jisses - DET är en färg som jag nästan kan lova att jag ALDRIG mer kommer att ha
Time flies.....men det känns ju inte som om det är över 30 år sedan...
Jag hittade ju min pärm för en tid sedan, mitt i allt "röjande". Har läst om Uffe och mig, om och om igen. Kan inte låta bli att le, för en del saker känns verkligen som om de var igår. Det är felstavningar och kladd - men det skrevs på SKRIVMASKIN (vilket i sig tyder på att det ju var ett tag sedan.....😉)
Jag hoppas iaf att Uffe levde lycklig i alla sina dagar. Min lycka försvann delvis den 4/6, men med hjälp av barn & vänner så kommer det såklart att lösa sig på något sätt💗
 
Inser också att jag har genomgått en del förvandlingar genom åren....herrejisses.....men jag har nog definitivt "hittat hem" så som jag ser ut numera. Kommer antagligen sitta på hemmet som 85 åring med svart hår & rosa slingor 😂😂😂
Måste ju säga att det var bekvämt med kort hår....men man var ju tvungen att klippa sig hela tiden...
Ett "Gör-om" mig reportage i Expressens söndagsbilaga för en massa år sedan. De gjorde vad de kunde för att spraya bort det rosa i håret med svart färg😀. En jättekul dag, även om stilen var LÅNGT ifrån mig själv, men det var ju det som allt gick ut på 😂
Retusch big time 😂
 
Ytterligare en "Gör om" mig grej....vann en tävling på internet. Fattade nog inte vad jag hade tävlat om (är "periodare" när det kommer till tävlingar på nätet). Jag hade vunnit att vara ngn slags reklampelare, tror jag - men det vete sjutton om det egentligen var positivt för företaget som ordnade tävlingen, hahaha. Fick iaf flyga till GBG, träffa en av Sveriges främsta när det gäller skönhetsingrepp (!). Han sprutade in botox, restylane mm, till ett värde av 40.000:.- i mitt ansikte - och sedan kunde jag knappt röra det - men rynkfri blev jag - i typ 3 månader😂. Allt filmades, fick håret fixat (och de rosa slingorna ersattes med bruna - vilket jag ändrade tillbaka så fort allt filmande var klart), blev sminkat och var med på en mässa. En erfarenhet rikare - men hoppar nog botox etc framöver - inte min grej....kände inte igen mig alls.
Min frisör fixar alltid lugg på mig, och jag gillar det verkligen, men en liten vindpust och luggen är ett minne blott - så är det med virvlar.
 
OJ - vilken egotripp det blev idag då....ja, ja - shit happens och man kan ju inte alltid vara perfekt. I övrigt nyttjade jag delar av mitt friskvårdsbidrag hos naprapaten idag. Knakelibrak i nacke och rygg.....hann iaf med att träna innan det besöket.
 
MÅSTE, MÅSTE bli bättre på att njuta av dagarna, och måste definitivt bli bättre på att inte göra saker "sen". Borde jag inte ha lärt mig att "sen" är otroligt förgängligt??
Ändå tänker jag allt som oftast att jag kan göra saker, just, "sen"..... 
 
 
 Det här fotot kom upp när jag satt och rensade den externa hårddisken under kvällen. Tårarna kom som på beställning. Efter att Uffe blev sängliggande helt och hållet, så var det här enda gången han kom ut. Det var en varm & vacker dag, men det gör ont i mig att se, jag tycker fotot är så oerhört sorgligt på något sätt. Det var Elin och jag som var uppe hos honom då. Men det måste ha varit ganska skönt ändå att få komma ut i "friska luften"💗
 
KRAMA LIVET💜
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Angelique

Publicerad 2019-09-11 21:25:13

Vilka förebilder ni är ❤️

Svar: TackKram
Mrs Ordinary

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela